Nemen, se dar!

Ok, jag vill inte klaga pa sant egentligen men vad hander med kommentarerna people!? Har hander det grejer men inga reaktioner. Ni maste vara apatiska dar hemma i soffan.

Nu ar vi iaf i Jaco igen och vi bor pa samma hotell som forra gangen. Det heter Hotell De Haan och har en mysig men valdigt varm pool och tva hangmattor bredvid. Lite surt ar att det inte finns nagon A/C och eftersom det ar spyhett pa natterna sa dor man. Natalie vackte mig mitt i natten for att flakten var dod sa vi gick ut med lakanen och sov i hangmattorna. Det var grymt skont. (Ps. det springer runt en hudfargad odla pa golvet framfor mig, hehe, inte nagot man ser varje dag, forutom i Costa Rica).

Klockan ringde 4.00 men vi snoozade till klockan 4.10. Fixade ordning allt men det var stromavbrott i hela staden sa vi hade det lite svart i det becksvarta. Sprang till busshallplatsen som vi inte visste var den var men vi forsokte. Tva gubbar ville ge oss "shelter" men jag nekade bestamt och sprang vidar (bra Lotta!). Hittade bussen efter mycket om och om men sov som en liten "bobblehead" halva vagen (3 h). Kom till San Jose och akte taxi runt till olika ambassader. Blev problem da ingen berattat for oss eller Natalie rattare sagt, att det kostade 131 dollar for ett javla (ursakta spraket) visum. Sa dar stod vi med endast 40 dollar och inget visum.

Ringde Claudio (en "ledare" av volontarorganisationen) som var den enda vi kande i San Jose. Forst forsokte jag fa lite "refunds" for att det hade blivit sa mycket krangel i borjan men han ville icke. Inflik: Vi har betalat cirka 500 kr var for mycket bara pa grund av att det blev sa mycket strul med organisation. Dar i inraknat hotellnatter, taxiresor, bussresor osv. Men sedan gick yrkandet over till desperation och han blev jattetrevlig och sa att han kunde lana ut 100 dollar. Men vi kunde inte fa dem pa nagot satt och ambassaden stangde om en timme. Panik panik, men han erbjod sig att komma dit med pengarna. Men da hade Natalie pratat med sin pappa som hade pratat med typ den hogsta chefen pa ambassaden i Guatemala och de hade sagt att det var 90 % chans att hon klarade sig forbi alla kontroller i USA. Sa hon tog sina chanser/risker for de ville inte blanda in annu fler i det har kaoset. Sa nu far vi hoppas! Det enda ar om det ar en skitgrinig idiot som inte ville slappa in henne men da ar det varsta som kan handa att hon far stanna pa flygplatsen i 3-4 dagar. Inte sa kul... Men, ja.. Vi haller tummarna, men jag ar overtygad om att det kommer att ga bra.

For ovrigt sa har jag shoppat jarnet idag! Wiie, har hittat sa himla bra saker till alla. Ar helnojd...

Massor av kramar fran hon som gillar kommentarer men som egentligen inte vill klaga men hon tycker att den har bloggen mycket ar for er skull sa tagga till grabbar! Hehe :)

Kommentarer
Postat av: Niklas & Julia

vi har precis gått upp. Ni behöver nog inte känna att ni kommer hem till snö och kyla för det är 15 grader oc sol här hemma :)

hoppas ni alla kommer hem nu och klarar passkontroller, det ska nog lösa sig. bra att ni inte följde med killarna ! men ni kan ju alla tappa bort passet md flit så kanske ni får några dagar i New york, perfekt avslut på resan =)!!

kramar niklas o julia

2009-04-04 @ 10:09:40
URL: http://bozzman.blogg.se/
Postat av: angelica

som jag sa till alina, vad vill ni att vi ska säga? jaha, jamen det var ju trevligt att ni var på ett sengångarcenter. å, så det är 35 grader och ni ligger i en hängmatta, det va ju trevligt?



bara för att vi inte kommenterar (eftersom det inte finns nåt att kommentera) så betyder inte det att vi inte läser och är jätteavundsjuka :P



men nu fick du ju en liten kommentar så grattis ;)



saknar er, men snart e ni hemma :D

2009-04-04 @ 10:58:33
Postat av: lotta

n och j: ja, faktiskt. men jag tror inte att vi kommer ut fran flygplatsen heller om det skulle vara sa ;) hehe. tank: the terminal!



a: nej, jag vill hora om hur ni har det! som niklas och julia. lar dig av dem.. bara for att jag har det asbra (hehe) sa betyder inte det att jag inte vill hora om hur ni har det.. har sitter jag helt ovetandes..!

2009-04-04 @ 19:46:08
Postat av: D

jag har haft ont i huvudet hela dagen :-( och igår va det äckligt varmt... men roligt att ni lever. Bara så att du vet så åker jag till Bollnäs imorrn (måndag) och kommer hem på torsdag. Och då får vi leka. Skickar även den senaste versionen av projektbajset till dig och Sickan...

2009-04-05 @ 17:34:23
Postat av: Karin

när kmr du hem?

2009-04-05 @ 17:36:26
Postat av: lotta

d: putten da.. hehe. ok jag horde det och blev lite sur. kan mickan pa torsdag da?



k: va gullig liten kommentar, hehe. men jag kommer hem tisdag den 7:e april och klockan 7.35 landar planet pa arlanda flygplats

2009-04-05 @ 20:02:17
Postat av: D

jag vet ej...

2009-04-05 @ 22:11:13
Postat av: sickan

sa vi inte onsdag????????!!!!!!!!!!!! panik annars lr nästan panik

2009-04-06 @ 20:25:44
Postat av: sickan

och man följer ju era spänannde äventyr men orka komentera :p så, e du nöjd nu med ja blir det 9:onde komentaren? XP see u soon babe

2009-04-06 @ 20:31:48
Postat av: lotta

muhahah., Im home!

2009-04-07 @ 16:38:41

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0