We only got 4 minutes to save the world

De sista dagarna innan Costa Rica. Har haft alla (låter som om jag har femton men nej, bara de två) syskon här hemma plus en anhängare (Julia) så det tog lite tid innan jag började packa men nu är jag igång. Lite sent på kvällen kanske och jag är ganska trött, men måste man så måste man.

Imorgon så ska vi plocka upp Alina och på lördag morgon så ska vi hämta Issa klockan 6 på morgonen. Så det är bokat och klart. Sedan vet jag faktiskt inte var vi möter Natalie men jag gissar på att det är på arlanda.

Jag tänkte bara berätta lite om själva turen för er som är intresserade. Det blir lite cirkatider men det får ni stå ut med.
- Vi åker hemifrån klockan 6, plockar upp Issa och åker till Arlanda.
- Möter Natalie
- Flyget går 9.05
- Flygtiden är 9 h
- Kommer fram till New York (Newark) cirka klockan 18.00
- Väntetid cirka 5 h
- Flyger vidare cirka kl 23.00
- Framme 3.20 (Svensk tid, 21.20 Costa Ricansk tid) i San José, Costa Ricas huvudstad.
- Hittar buss (eller taxi, jag kommer inte riktigt ihåg) som tar oss till Heredia där vi sover över på Leatherbackpackers som är typ ett vandrarhem för volontärar som ska vidare till volontärställena senare.
- Dagen efter hittar vi en buss som tar oss till Cahuita. Detta ligger på östkusten av Costa Rica på karibiensidan ganska långt ned under Limón.
- Där spenderar vi cirka 3-3,5 veckor och jobbar 6 dagar i veckan med skift på cirka 4-5 timmar per natt.
- Sista veckorna så reser vi runt och troligen åker vi först till Tortuguero som ligger längre upp på östsidan ovanför Limón. Detta ställe anses vara Costa Ricas amazonas så det lär bli ganska häftigt.
- Efter detta så ska vi bland annat se La Fortuna-området där det finns vulkaner och varma källor, vi ska vandra i djungeln och förhoppningsvis bland trädtopparna (finns speciella turer för detta med broar och sånt), åka på valsafari, bada med delfiner eller bara delfinsafari och så vidare och så vidare. Det blir säkert några ändringar men detta är väl rätt så översiktligt. De sista veckorna har vi inte bokat något hotell så vi kommer bara haka oss fram bäst vi kan. Men det blir nog helt underbart. Kameran kommer gå på högvarv (som om den inte annars gör det, hehe).

Jag ska tänka på er alla när jag är där och jag hoppas verkligen att det blir roligt, nej, tyst Lotta, det blir roligt!

Back to packningen!

Kommentarer
Postat av: D

hoppas bara minneskortet/kortena räcker om karmen (kamerna) ska gå på högvarv hoho

2009-02-28 @ 00:21:02
Postat av: Anonym

KAMERAN!

2009-02-28 @ 00:21:19
Postat av: D

varför är mina kommentarer som jag skrev bortaa?:(

2009-02-28 @ 00:32:44
Postat av: Anonym

haha, nu var det tillbaka

2009-02-28 @ 00:33:07
Postat av: lotta

haha, sluta terra mig! :P

2009-02-28 @ 00:56:03

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0