And then there was two...

De senaste dagarna (dagen blir det val) har kanske inte riktigt blivit som vantat. Planerna ar kind of screwed men det gar att losa, det gor allt. Man far helt enkelt acceptera att det ar som det ar och ga vidare med livet. Nu till sjalva handelsen.

Igar sa gick vi lyckliga av bussen i Puntarenas. Efter att ha kopt bussbiljetter till Tárcoles dar krokodilturen skulle vara sa gick vi och at lite glass och gick sedan in till terminalen for att vanta pa bussen. Jag och Issa gar till slut ut och satter oss pa sjalva busshallplatsen vi ska vara pa och marker att bussen till Quepos (var buss) kommer. Sa Issa springer snabbt in och sager "Rapido!" till de dar inne for att de ska komma. Men ingen kommer, vi vantar och tanker att de kanske inte forstod Issas "Rapido" men men. Issa gar tillbaka men mots snabbt av nyheten. Natalies vaska ar borta... och allt dar i. Inte kul. Den blev snodd ratt framfor ogonen pa dem men ingen markte nagot. Ibland vill man bara ge nagon en kaftsmall. Sa nu maste Natalie aka till San José (Alina hangde med) for att fixa tillfalligt pass och jag och Issa stannar i slummiga Puntarenas for att vakta vaskorna. De akte imorse och kommer tillbaka om kanske 2-3 timmar. Vi kommer aven att behova aka till San José igen den 3:e april for att hamta passet. Sa vi vet inte riktigt hur det blir med Drake Bay och valsafari men jag hoppas verkligen att vi kommer ivag dit. Krokodilturen ar uppskjuten till pa lordag och sedan aker vi till Manuel Antonio. Efter det eventuellt till Drake Bay annars stannar vi i Manuel Antonio (turiststalle) resten av semestern.

Jag lider verkligen med Natalie, i vaskan hade hon bland annat hennes systemkamera, harddisk, pass, visa-kort, massa minneskort med bilder och videor m.m.

Men som jag sa, vi ska inte alta det har utan vi far helt enkelt acceptera situationen som den ar och vara glada for att vi inte blev nedslagna eller nagot liknande.

Trots allt som hant sa mar vi bra. Jag brande mig idag (skitglad) sa det innebar att jag har fatt lite branna. Yes!

Ska nu vanta pa Alina och Natalie som kommer fran San José idag. Och i denna varme! Ah, minst 30 grader +, jag har aldrig varit med om nagot sa varmt. Jag har druckit cirka 2 liter vatten bara nu pa morgonen. Det gor kvinnorna glada har eftersom de klagar pa att jag dricker sa lite. Men grejen ar att min blasa ar av storleken jordnot och jag hatar att ga runt kissnodig. Eller det kanns sa iaf. Haha.

Ha det bra i erat -7 och snostorm sa ska jag ha det bra i mitt molnfria stekland med 30 grader +!

Ps. rubriken ar en foljetong fran kommentaren jag skrev i forra inlagget nar jag berattade att det endast fanns 3 kameror kvar. Nu ar det alltsa tva.

Ps 2. Ga in pa Issas blogg for utforligare beskrvining av stoldhandelsen. isabelleolund.blogg.se

Kommentarer
Postat av: angelica

stackars natalie! hoppas ni hinner till valsafarin ändå, vet hur mycket du å alina såg fram emot den. gud va hemskt å bli av med alla sina saker :(

2009-03-28 @ 20:12:53
Postat av: D

herre, jag skulle lägga mig ned å dö om det hände mig :-(

2009-03-28 @ 22:50:50
Postat av: Karin

Fyfan vad hemskt att bli av med väskan. Vilka människor det finns alltså..

2009-03-29 @ 12:05:35

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0