Andrade planer gott folk

Ingen valsafari i ar for min del. De flesta sager att de inte tror att det ar nagon sasong for valar just nu och tydligen ar det valdigt krangligt att komma ned till Drake Bay och tar valdigt lang tid och da blir det i princip tva dagar som bara kommer ga at till att resa och vi ar inte sa pigga pa den idén. Sa nu ar vi i Jáco som ar en jattefin liten stad med en massa fina prylar att kopa.

Igar sa far vi pa crocosafari! Jattekul, vi sag en fem meter lang krokodil och var guide gick ner i vattnet och holl upp svansen pa honom (han lag intill stranden i vattnet) for att vi skulle se hela langden, ascoolt! Han tog aven upp huvudet och gav honom en puss pa nosen. Jag antar att just den krokodilen har funnits i ett par generationer for de yngre var mycket mer aggressiva och ja, reserverade. Den pa fem meter var typ helt avtrubbad men det var iaf jattemaffigt att se. Vi har finfina bilder med 2 av de aterstaende kamerorna, great!

Pa crocosafarin sa traffade vi aven tva aldre jattetrevliga par. Vi foll direkt och pratade med dem under hela turen och de var sa himla trevliga. De berattade om en surftavling som skulle vara i Playa Hermosa dar de bor och erbjod sig att skjutsa dit oss. Och vi var da inte langsamma med att tacka ja! Surf surf, hehe. Sa de tog med oss fran hotellet och akte forst forbi deras hus som var jattefint, jattestort och troligen jattedyrt. Sedan skjutsade de oss till ett hotell som heter The Backyard dar tavlingen skulle vara. Det visade sig att de kom fran Miami dar de hade ett stort hus (ett varsitt hus per par alltsa, hehe) och de huset vi var vid agde de plus tva till tillsammans med en annan snubbe och de agde aven The Backyard plus baren och restaurangen bredvid. Snacka om att traffa ratt manniskor. De bjod oss pa middag med forratter och varmratter och massa andra saker. Vi blev lite "spoiled" dar ett tag. Sa himla trevliga. De hette Barbara 1, Barbara 2 (vi kallade dem for B1 och B2, och nej, de hade inte hort talas om barnprogrammet), Alfie och Sy. Idag bytte vi email och de skjutsade oss till Jáco. Var egna lilla privata taxi.

En annan sak, de skjutsade oss fram och tillbaka till Jáco igar kvall for att de fanns inga bankomater i Playa Hermosa och vi akte runt hela staden fran bankomat till bankomat och testade olika men vara Global Cash-kort fungerade ingenstans. Endast Issas ica-kort fungerade har sa nu forsorjer hon oss alla i princip. Jag ar nog skyldig henne cirka 500 spann for de sista pengarna jag har kvar ar 2000 colón vilket ar cirka 33 kronor. Rik? Jag vet.

Tillbaka till planerna: idag Jáco, imorgon snorkla vid korallrev har i Jáco. Imorgon till Manuel Antonio/Quepos pa kvallen och dar ska vi typ bo tiden ut. Eller jag ska in med Natalie till San José en snabbis nasta fredag for att hamta ut hennes pass och sedan aker vi tillbaka dit. Det ar planerna just nu. Inget mer runtflangande, bara vila. Fast man vet ju aldrig, vi kanske traffar ett till jattetrevligt par som tipsar oss om nagot roligt. Jag tror att vi ar ganska oppna for idéer. Hela den har resan har varit ganska spontan.

Hor av mig nar jag kan!

Massor av kramar fran er alskade brunroda dotter, syster, kompis, kusin, brorsdotter osv osv!

Kommentarer

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0