In the paradise

Nu ar vi i Manuel Antonio. Vi motte tva svenskar pa hotellet i Jaco som sa att det var ett bra och ungdomligt hostel i Manuel Antonio (annars hade vi kanske stannat i Quepos) sa vi valde att aka dit. Dock sa stannade vi inte dar utan nu bor vi pa ett lyxhotell med jattefin pool och inkluderad jattebra frukost. Helnojd med det har stallet. Vi kande att vi kunde sprutta lite pengar pa boendet med tanke pa allt som har hant och pa saker som vi missar. Men jag kommer typ anda ha 6000 kr kvar nar jag kommer hem sa det kanns typ skont.

Idag hade vi varsta shoppingrundan och jag kopte tva JATTEFINA klanningar som jag ar supernojd i. Den ena ar lite indiansk sa den kan jag ha till studentskivan. Fast da vet jag inte hur det blir med skorna som jag har kopt men vi far val se. Jag har aven kopt armband, halsband och souvenirer. Shoppinggalen kvinna, japp!

Har ska vi i alla fall troligen stanna tiden ut om det inte blir nagot spontant bortak nagonstans. De funderar pa om de ska ta en tour med ridning pa stranden och upp i bergen och i regnskogen men jag vet inte om jag ar sa haj pa det. Kostar typ 500 spann och jag ar ingen hastmanniska. Men vi far se. Det ar inte sakert om de ska gora det heller sa man vet aldrig.

Nu ska vi alla fall ga ned till stranden for det ar oliderligt varmt! Jag tog pa mig en ljusgra t-shirt nar vi gick ut pa shoppingrundan och det var ett stooort misstag. Jag var dyngsur! Hela ryggen var morkgra och det var inte smickrande. Sag pa en termometer haromdagen (2, 3 eller 1 ord? spela roll) och det var 32 grader i skuggan! (ps. ja, jag vet mamma att jag skrev exakt samma mening till dig ;) Sa da kan man bara fantisera om hur varmt det ar i solen. Vi har inte riktigt hunnit acklimatisera oss annu eftersom i karibien var det bara 27 grader. Och sedan akte vi till Arenal och Monteverde dar det var snudd pa kallt pa kvallen eftersom det var uppe i bergen. Men men, man far val vara glad for det lilla.

Just det! Jag kopte en supersnygg klanning i Jaco som far mig att se ut som en grekisk gudinna! Jag lovar, haha. Vi funderar starkt pa att byta tema pa studentskivan till antikens Grekland eftersom vi alla har grekiska klader att ta pa oss nu. Hehe. Passar kanske bra till Greklandsresan mann tro? Hehe.

Vi ses snart gott folk. KRAM!


Kommentarer
Postat av: angelica

här blir det inget byte av tema inte! här hemma har vi införkaffat westernkläder, men ni kan ju alltid vara grekiska cowboys om ni vill XD

2009-04-01 @ 16:20:20

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0