Vulkaner och varma kallor

Hola mina vanner!

Idag sitter jag (ja pa ett internetcafe men...) i La Fortuna framfor en vulkan! Dagens aktiviteter ar varma kallor, hike i skogen och se pa rinnande lava, coolt va? Imorgon ska vi aka till ett vattenfall och bada dar. Allting ar jattehaftigt. Har dock lite angest over att jag gjorde av med cirka 1000 spann forsta lediga dagen men men. I priset var faktiskt en aktivitet och boende for tva natter, en massa mat och bussresor. Jag skyller pa det.

Jag mar jattebra och sov som en stock inatt. No more tunna madrasser sa att man kanner bradorna under, inga mer folk som vacker en mitt i skonhetssomnen for att ga ut pa patrull, inget mer vakna av att det kanns som att nagon ror vid dig men nar du vaknar till sa inser du att det ar myggnatet som gnuggar sig mot din axel, no more Jairo som sitter och plurar pa mobilen utanfor vart "fonster" (myggnatsoppning) sa att det later och haller oss vakna och till sist inget mer kylig sidensovsack full med sand och doft av unket.

Haha, men jag saknar redan karibien! Stamningen dar var sa skon. Puerto Viejo kandes som man tror att Jamaica kanns och alla gar runt med blackfisksmossor med dreads och dyrkar Bob Marley. Jattemysigt! Helt annorlunda mot allt annat man ar van vid. Nu kanns det som att vi ar i Spanien (no offense Oliver) , men jag menar bara att det har jag redan upplevt. Ok, det var inte meningen att lata negativ, det ar jattefint har och jag dyrkar regnskogarna aven fast jag sorjer djupt nar vi aker forbi plantage och odlingsmarker, allting efter varann.

Imorgon ska vi aven efter vattenfallsbesoket aka en jeep-boat-jeep tour till Monteverde dar vi ska aka canopy tour (typ linbanor mellan trad) och bo pa ett hangmattehotell. Flashigt va?

¡Pura vida!

Kommentarer
Postat av: angelica

jag är absolut inte avundsjuk, jag lovar ;)

2009-03-23 @ 18:59:43
Postat av: Niklas & Julia

har du inte din kamera med dig? eller struntar du bara i attta kort? niklas skriver.. eller hur ligger det till? vi har precis slutat jobba och ska nu kolla på robinson :) hoppas linbana blir kul bada lite för oss också. hest i lavan :P

ha det så bra

kram niklas & Julia

2009-03-23 @ 19:08:26
URL: http://bozzman.blogg.se/
Postat av: lotta

men nissar, las vad jag skriver i kommentarerna ocksa! :P kamerans batteri ar slut och allting till ligger hemma i vidja och ruttnar... surt. sa jag forlitar mig pa de andras kameror. vi borjade med 6 kameror och nu ligger vi pa 3 st. Min utan batteri, Natalies laddare fungerar inte ochy Alinas kamera ar paj...

2009-03-25 @ 21:30:04

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0