Back to Alice (who the fuck is Alice?)

Fy vad fint det var. Snacka om manga intryck jag har fatt under tre dagar! Sa slut att jag inte orkade hanga med till The Rock Bar for att fira. Trakig, jag vet. Men det ar ok for jag har en jattestor ondskefull blasa pa trampdynan vid stortan. Hur som helst. Snabbgenomgang.

Sondag:
- Upplockning kl 6.00 utanfor vart hostel
- 3 h vandringstur runt Kings Canyon (6 km). Jag drack 1,5 liter vatten (man ska dricka 3 men jag kan verkligen inte dricka mer) och benen skakade efterat.
- Plocka torra kvistar i oknen (rod sand, haftigt)
- Sov i en swag pa marken medan alla grashoppor attackerade.
- Under hela dagen har aven en kamp mot flugorna pagatt.

Mandag:
- Hej och ha, upp och sta nar solen gick upp.
- Atit frukost bl.a. flingor med flugor i samt mackor med jordnotssmor och flugor pa samt en kopp kaffe med flugor i. Mycket protein i en frukost det!
- Gick en 3,5 h lang tur genom Kata Tjuta. Jag drack 1,7 liter vatten och holl pa att spy av utmattning efterat. Det var superbrant och jobbig vag i 7,4 km och ca 40 grader.
- Slickade pa Kata Tjuta (manga huvuden pa svenska)
- Besokte ett Aboriginal Culture Centre.
- Fick historier om aboriginers historia berattad for oss bredvid Uluru (jag alskar den dar stenen!) och jag blev riktigt impad. Vill vara en aborigin och jag skams over att vara vit nar man far hora vad som hant.
- Slickat pa Uluru
- Sag solnedgangen framfor Uluru som blev rodare och rodare, finfina bilder.
- Fick duscha! (I en dusch befolkad av 3000 skalbaggar, 4000 grashoppar samt lite annat smatt och gott, jag fick en grashoppa pa axeln nar jag satt pa toa, kul)
- Myste annu en natt i var lilla swag.
- Under hela dagen pagick aven ater igen en kamp mot flugorna.

Tisdag:
- Upp och hoppa, liten loppa klockan 4.40.
- Far se soluppgangen vid Uluru.
- Aker till Uluru och gar en 2,5 h promenad runt hela Uluru (10,4 km men enkel vag). Far se grottmalningar! (Lotta ar overlycklig)
- Aker till en kamelfarm och rider en kameltur (dar man far springa med kamelen) for 40 kr! Och far klappa en minikamel.
- Under dagen har aven en evig kamp mellan manniska och fluga pagatt.

Nu sitter vi har i morkret i tv-rummet pa hostelet med gratis internet och filar lite pa bloggen. Mysigt.
Ska snart packa infor flyget imorrn. Planet gar 11.00 fran Alice's flygplats. Vi aker till Melbourne. Vantar i 1,5 h och flyger sedan till Sydney. Forklaring: direktflyg kostade 500 dollar och om man mellanlandade i Melbourne sa kostade det 300 dollar. Cheap cheap!

Forsta natten i Sydney bor vi i staden sedan flyttar vi ut till Bondi for att kunna sola och bada varje dag, myspys!
Nu ska jag val lamna over datorn till Daniel eller nat. See ya my peeps. Saknar er darhemma!

MASSOR AV BAMSEKRAMAR!


Kommentarer
Postat av: Anonym

OS fortsätter. Vi konstaterade att ni kommer hem om cirka en vecka. Igår var det fettisdagen. Ni missa den. Jag åt tre semlor, fast idag för igår kunde jag inte. Nu börjar hockeyn om två timmar, ska försöka sova lite innan. (klockan är 23.35) Idag var jag och Niklas på SPA. Vi badade i en uppvärmd pool, med massa rök samtidigt som det snöade på oss. Det var glas runt hela poolen med utsikt över Stockholm. Super mysigt!! :) Ungefär som ni badar, fast utan snö, med sol. Utan uppvärmd, utan solvärmd. Hm, de var kanske inte så lika ändå... :)



Shoppa på nu i Sidney, hint hint ;) Nej skämt och sido, ha det super! Niklas hälsar från andra sidan av soffan....



KRAM!

2010-02-17 @ 23:38:34
Postat av: lotta

haha. later bra och jag kan ta en hint ;) ps. det stavas sydney. bara for att jag ar en besserwisser :)



ja nu ar det inte langt kvar, ska verkligen njuta av de har dagarna. ses snart!

2010-02-18 @ 00:12:10
Postat av: Mami

Hej lilla gumman, jag är glad att det inte var några otäcka djur som tuggade på dig i bushen...

Idag snöar det igen här i Sverige, och igårkväll så föll Anja Persson i störtloppet riktigt läskigt,,kanske finns nån fin klänning i mammastorlek om du ändå verkar få plats eller?

2010-02-18 @ 09:11:29
Postat av: Julia

Mamma storlek? Är du gravid Rosie? ;) Ska Lotta handla mammakläder.. HOHOHAHA! :)

2010-02-18 @ 16:33:47
Postat av: lotta

maha.. jag kommer hem med ett par jeans med san dar stretchresar, ar det ok mami? muhaha :P



och ja jag laste om anja pa aftonbladet :/

2010-02-21 @ 01:00:41

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0