Bondi Beach

Idag fyller Lise +20 ar! Jag vet inte om hon inte vill att jag ska skriva alder sa jag tar det sakra fore det osakra, hehe. Eller ja, tekniskt sett sa fyller hon inte ar hemma hos er annu men for oss sa ar hon redan ett extra ar.

Igar sa trodde vi att det skulle vara nagon slags Mardi Gras-parad i city men tydligen var det Chinese New Year Festival som hade en parad. Ni vet, det ar ju tigerns ar i ar. Anledningen for att detta ar sa stort har ar for att cirka var fjarde Sydneybo ar asiat. Alltsa 25 % for er som inte forstod. Det ar en jakla massa asiater. Haftigt var det iaf, de hade en massa drakar och roliga saker. Jag och Daniel stod dar i 4 timmar. Lite extremt kan man tycka. Precis nar vi tankte ge upp (vi hade vantat i tva timmar vid det dar jakla staketet) sa satte det igang. Jattehaftigt som sagt. Jag blev ocksa intervjuad av kinesisk tv. Pinsamt! Jag glomde bort vad festivalen hette och jag avslutade med att i princip skrika "Tiger year!". Sa gar det nar man inte ar forberedd. Men lite roligt. Sen borjade en gammal kinestant prata med mig och hon var jattegullig och fragade om vi Chinatown i Sverige och hon blev forvanad over att vi inte hade det. Kanske borde sagt att vi har jattemanga kinarestauranger sa att hon blev lite glad, men men. Gullig var hon iaf.

Vi har ocksa hittat en favoritmarknad har i Sydney och det ar Paddy's Market. Grymt billiga och roliga saker! Jag och Daniel har varit dar tre ganger nu. Haha. Och sen at vi pa McDonald's, forvanade? Sedan drack vi en super, SUPERGOD mocha frappuccino pa Starbucks. Mysigt.

Nu ska vi traska ned till stranden och glassa lite i solskenet.. mm glass. Jag langtar tills Warstamarknaden. Jag tanker pa den hela tiden. Och den svenska sommaren. Hehe. Sa vad kul att vi far komma hem till sno. Hehe. Hur som helst. Maste ga. Kramkram!

Kommentarer
Postat av: Mami

Hej Lilla gumman, vad bra att ni har hittat en rolig marknad sånt gillar vi. Inatt var det -25 i Vidja lite kyligt, tur att man har en bil man kan lita på,,,,ta i trä

Jag försökte ta mig upp till ditt hus igår, väldigt mycket snö överallt

Vi ses på torsdag kl 17.30, kram, kram eller var det 16.30 jag får kolla sen, jag tar med varm jacka, vantar´, mössa, och varma stövlar

2010-02-22 @ 08:40:26
Postat av: Julia

Hej!



idag funkade inte någon kommunaltrafik knappt. Jag gick från Liljeholmen till fredhäll, en tur på cirka 3.5 km , inte så farligt. MEN i 20 minus så trodde jag att jag skulle dö. ringde Niklas och frågade om de var farligt att gå när de var så kallt för jag hade ingen känsel i varken ben eller fötter. trodde jag skulle ramla ihop, för att mina ben inte klarade av att lyfta mig.



Lite skillnad från er. Hoppas kylan håller i sig tills ni kommer hem. HAHA snön kommer i alla fall ligga kvar.



PS. Jag ÄLSKAR tub-toppsklänningar ;);) OCH armband. ;)



HÄLSA ALLA!



KRAAAAAAAAAAAAAAAAM!



ps 2. På torsdag äts de ärtsoppa, på lördag är det fest, men fredag är ändå den dagen som känns bäst. Då kommer Lotta och kanske Daniel, trala, jag vill ha fredag idag! :D

2010-02-22 @ 17:24:59
Postat av: Alina

Men vad fan! Jag googlade datumet för kinesiska nyåret och Internet (många sidor!) sa att det var den 14. Var det alltså denna veckan trots allt? Jag som såg affischer om det här i London och ville dra med Stav till Chinatown då ju, men så talade allt för att det redan varit. Helvete. Kom hem kom hem! Eh.. så att ni är hemma när jag är hemma iaf.

2010-02-23 @ 02:14:58
URL: http://lifebyalina.blogg.se/
Postat av: Karin

vad kul :D hahah lotta på kinesisk tv. kan tänka mig :D du kmr få en chock av all snö när du kmr hem. jag saknar dig! :)

2010-02-23 @ 18:18:07
Postat av: lotta

wiie. langtar inte till snon. vi sitter pa flygplatsen nu. flygplanet ar forsenat med ca 4 h. we like... not. men i kina kommer det iaf att vara cirka 10 plusgrader sa det ar val ok :)



ja julia jag vet vad du gillar, sluta tjata lille flupp.



jag saknar er alla, syns snart!

2010-02-24 @ 01:23:37

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0