Darwin, inte Charles

What to do, what to say? Vi ar i Darwin nu iaf. Vi har bestamt oss for att skippa Kakadu National Park (jag grater lite inombords). For om man skulle fa se nagonting vettigt sa borde man vara dar i minst 2 dagar da det ar regnsasong just nu och allt bestar av vatten. Hehe. Dessutom kostade en endagstur 139 dollar och da var det mer tid spenderat pa en buss an pa Kakadu. 3.5 timmar dit. 6 h dar (kolla pa tva saker, det var det enda man hann med) och sen 3.5 timmar hem igen. Dessutom kunde vi inte boka en tvadagarstur da var flygresa harifran ar redan bokad sa vi hade inte tid med det (grater lite till).

Istallet sa har vi bokat Litchfield National Park endagarstur. Det tar 1.5 timmar dit och val dar far men se flera vattenfall, termitbon, regnskog osv. Jattehaftigt!

Jag kanner att vi (iaf jag) har blivit lite bekvama efter boendet i Cairns (stor lagenhet, eget badrum och frascht rum). For vart boende nu kanns sunk, allt luktar mogel, delat badrum, i duschen duschar man med spindlar och kackerlackor och det kanns bara oerhort sunkigt. Man blir lite van vid det bra. Lite for van. Hehe.

OCH, jag har tappat bort min favoritbikinioverdel (jag vill bara grata). Det var min favvofavvofavvo och den ar borta, ur mitt liv. Skitgrejer.

Men jag mar bra, solen steker. Vi har iaf haft tur med vadret. I Cairns sa var dagen som vi kom dit den forsta soliga dagen pa flera veckor och det var mer eller mindre soligt hela veckan. Fast det regnade dagen da vi akte till flygplatsen (maha). I Darwin skulle det vara aska och regn. Men det ar stralande sol som sagt. Och varmt, varmt, varmt. I Alice sa ska det vara 40 grader i skuggan och torrt. Jag vet knappt om jag langtar till detta, haha. Men det ar kul med olika klimat.

Nu sitter vi iaf pa Northern Territory's Library och surfar pa gratis internet. Nice! For att komma in hit sa behovde man scanna alla pasar och tillhorigheter samt ga igenom en metalldetektor. Det ar bara for att biblioteket ligger vagg i vagg med parlamentet. Kul kul. I parkerna har sa flockas fyllisarna. Som Sverige da, forutom att har ar de aboriginer. De flesta iaf. Av vad jag kan se. Men jag tycker att de ser sa himla coola ut. Man kan verkligen se att de ar aboriginer for de ser sa himla annorlunda ut. Coolt.

Ps. Jag missar grottmalningarna ocksa i Kakadu (grater extra mycket). Det har gjort att jag har borjat planera en annan resa till Frankrike till Lascauxgrottan. Vill vill vill dit! Dock kommer det att droja nagra ar da jag behover hard work work for att starta mitt liv, skaffa korkort, flytta hemifran osv. Men nu pratar vi om roligare saker!

I Darwin ar det dyrt, mycket dyrare an Cairns. Men boendet ar billigt och vi far gratis "frukost" (smor pa vitt toastbrod, jag vill kopa nutella sa att jag far njuta lite av morgonarna iaf) samt biljetter till gratis middag vid kop av valfri dryck. Igar kopte vi en cola for 2.5 dollar (~ 15 kr) och fick pommes med biffstroganoff (typ). Mums.

Jag holl pa att glomma min kara solglasogon i en affar idag. Da blev jag ledsen, sen hittade jag dem, da blev jag glad. Gud vad jag fordriver tid med att babbla. Mina pengar pa telefonkortet tog typ slut efter mina samtal hem. Far val kopa ett nytt eller nat. Buhu. Pengar, pengar, pengar...

Langtar till alla marknader i Sydney som vi har planerat att vi ska ga pa. Ska bli sa kul, alskar marknader! Hittar sakert finfina souvenirer dar ocksa, muha. Bland annat i Glebe och en annan i typ Paddington eller vad det nu hette.

Nu ska jag nog gora nagot annat an att sitta och babbla pa bloggen. Saknar er dar hemma! Kram kram pa alla flarn! (ja, jag vet att det inte rimmar). Ses!

Kommentarer
Postat av: Alina

Aaaaaah, ha det fortsatt underbart! Se det så här: varje gång du gör en cool resa förlorar du en bikinidel (för det gjorde du i CR också, eller hur?). Det är en del av kostnaden ;)

2010-02-10 @ 22:38:58
URL: http://lifebyalina.blogg.se/
Postat av: lotta

Ja, eller var det en underdel. jag kommer inte ihag....

2010-02-11 @ 12:40:27
Postat av: julia

Läste att man måste prova att äta något godis som heter timtam när man är i australien.. det är något chokladigt. :)

2010-02-11 @ 19:15:09
Postat av: lotta

ok, ska checka :P kanner igen namnet faktiskt

2010-02-12 @ 02:08:35
Postat av: mami

Hej lilla gumman

jag tänkte bara skicka en liten kramhälsning, jag har precis kommit hem från en konferenskryssning med Birka Cruises. Jättetrevligt förutom att jag fick en migränpåhälsning. inte kul

Synd om din bikiniöverdel, men den kanske finns att köpa en ny sen, var köpte du den? jag kommer inte ihåg...jag kan titta lite

Sköt om varandra,kramar mami

PS, det snöar här och det är -6,4

2010-02-13 @ 08:36:37
Postat av: lotta

kram tillbaka pa dig mami :) och jag kopte den pa lindex typ for nastan 2 ar sedan sa jag tror inte att den finns kvar :/ men den var en balconettevariant, helsvart och kostade 129 kr och hade avtagbara band. omdu hittar en liknande for liknande pris sa kan du val hojta till :)



har ar det 30.5 grader i poolen och vi fryser nar vi gar ned i den. i luften vet jag inte... :P



puss och kram!

2010-02-13 @ 08:59:35
Postat av: julia

NU är det reprisen av OS-invigningen som var inatt... Ni missar något nu när OS börjar. Jag och Niklas kommer sitta bänkade HELA tiden!!! Vi har OS-schemat uppsatt på väggen ;)



Du svarar mycke på kommentarer nuför tiden men skriver inga inlägg :P



Ha det fortsatt bra!!



KRAM!!

2010-02-13 @ 11:08:02
Postat av: niklas

har du ringt för allt du fick för att köpa telefonkort?? de va duktigt gjort tycker jag.. nu är det OS, så jag kan nog inte läsa mer förrns du kommer hem, sorry... det var kul så länge det varade iaf.. du borde svara på mina kommentarer. hej svejs

2010-02-15 @ 18:33:02
Postat av: lotta

haha, jag ska svara pa dina kommentarer om du vill niklas men jag brukar sitta och skratta at dem istallet. muhaha. de ar gulliga men nu far du checka dem och se vad jag har skrivit.

2010-02-16 @ 11:28:02

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0