Airlie Beach

Nu ar vi, som rubriken avslojar, i Airlie Beach. Superfint stalle, litet och intimt. Vart boende ar jattemysigt och jag och Daniel har ett eget dubbelrum for det blev billigast och bast sa. Flashigt. Dock sa osregnar det ute och det ska gora det i ett antal dagar framover. Sa det blir ingen sol pa vara kroppar under ett par dagar.

Sen kan man inte heller bada i havet har for det finns, enligt skylten: "hazardous marine creatures" har. Blandat annat den fruktade kubmaneten. Men de har typ en lagun som man kan bada i vid sidan av stranden. Fast som sagt sa ar det ju inte sa fint vader.

Och nu ar jag sa himlatrott pa det har telefonkortet. Jag ringde men tydligen sa ar mitt pin number invalid sa det gick inte, skittelefonkort! Ursakta svordomarna. Jag ska sluta nu.

Igar kom vi fran Rockhampton. Bussturen tog ca 6 h. Och jag kan ju saga att Rockhampton inte var den basta staden. Efter 6 h bussresa dit sa blev det morkt. Och pick-up-servicen fran vart hostel hade slutat. Dar stod vi och det stod pa hemsidan att det var 10 min gangtur dit sa vi tankte precis ga nar nagra andra hostelagare kom fram och pratade med oss och fragade var vi skulle bo. Vi sa "Ascot Backpackers" och de borjade skratta. De skrattade annu mer nar jag sa att det skulle vara 10 minuters gangvag dit och de bara "snarare 10 bilvag dit". Kul kul. Men de erbjod sig att skjutsa oss en bit och da skulle vi fa ga i 5 min sa det var jatteschysst. Vi hittade dock inte riktigt sa det tog lite langre an 5 minuter. Nar vi antligen hittade sa var vi tvungna att ga igenom en bar innan vi kom till hostelreceptionen. Det borjar bra? Nej. Inte precis. Och om vi tyckte att receptionen var lite skabbig sa var det val ingenting jamfort med hur det sag ut pa rummet. Tva vaningssangar med skabbiga lakan och filtar. En heltackningsmatta med miljoner flackar fran god knows what. Det hangde sladdar i taken och vaggarna var typ tackta av damm. Och langst bort i hornet sa stod det ett handfat med tva kranar som det bada droppade fran. Mysigt. Fast man anpassar sig val. Men det definitivt det ofraschaste hostel som vi har bott pa. Angelica ville inte ens stalla ned nagonting pa heltackningsmattan och hon sov med sin stora ryggsack i sangen och sitt eget lakan som tacke. Haha, stackarn. Det var en tant som jobbade dar som var valdigt utat dock och hon var trevlig. Fast hon var sa trevlig sa att hon blev laskig. Och hon var lite virrig ocksa.

Jag och Daniel gick sedan till Woolie (affar) och handlade lite saker som vi behovde. Testade sedan att ringa med det dar skittelefonkortet som inte fungerade och sedan gick vi "hem" och lade oss. Det var inte forran senare, nu i Airlie Beach, som vi fick hora att Rockhampton har den hogsta mordstatistiken i Australien. Och dar gick jag och Daniel ensamma i morkret. Haha. Jaja, vi overlevde iaf och det ar det som betyder nagot.

I Airlie Beach sa spenderade vi iaf kvallen med att prata med Angelica och Mickans grannar, tva killar varav den ena var aussie och den andra britt. Vi hade jattekul iaf.

Inom nagra dagar ska vi val till Townsville en natt och sen vidare till Cairns. Eller sa kanske vi stannar har nagra natter till. Vi far se. Men det borjar iaf narma sig Barriarrevsdags snart och bungee jump.. AAH! Kul ska det bli.

Hors snart mina sma notter. Glom inte att kommentera! Kram!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Trodde inte regn fanns "down under".

Barriärrevet låter spännande, ska ni dyka där?

Telefonkort, kan man inte prova o ringa till dig, är det ett mobilkort?

Ok att höra att ni har det bra i varje fall!



Kram Pappa!

2010-01-29 @ 22:17:00
Postat av: Julia

Nyss hemkomna från middag hos Lisa. Var supertrevligt med god mat!! :)



Imorgon ska Niklas jobba extra(han är egentligen ledig), jag ska plugga och spela handboll. Funny :)



Om jag jämför eran längd på resa med min skoltid så har jag om tre veckor, i dag, tenta och då har ni inte ens kommit hem. SUCK! Då har ni varit borta HELA denna kurs jag nu läser. Plus en del på nästa som komma skall. HIHI! Roligt när man tänker så.... :)



Märkte nyss en sak att man inte kan stryka under ord, kursivera de eller fetstila de när man kommenterar. Jag har blivit helt beroende av det, är så mycket roligare att uttrycka sig då :)



Nu är klockan 00:38. Niklas ska upp klockan 6 och jag strax efter, jag måste tvätta matchkläderna innan matchen. Har visst glömt det.



Just det, andra nyheter är att på Onsdag kommer en mäklare hem till oss och värderar vår lägenhet... Saker och ting börjar rulla nu.



Nu har jag skrivit av mig lite. Nu-hopp i säng och "men men men men men men men men ; men men men men menimen, ohohoohohohohh. Men men men men men men. AHAAAAA" Fatta du? HOHO!!! Det var i alla fall intromelodin till two and a half men. Haha vi sjunger på den varje kväll när vi kollar. Jag är Jake och Niklas är de andra två gubbarna. (rösterna alltså)



Regna inte bort, och bränn er inte när solen tittar fram igen.



KRAM från vi i FARSTA. THE ONE AND ONLY`S BOZZMAN!!!!

2010-01-30 @ 00:41:59

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0