Good bye Hervey Bay

Sitter i ett litet bas mitt i ett kopcentrum. Kanns lite exposed som Maria Montazami (stavas hon sa?) skulle saga. Igar var det Australia Day har i Australien sa det gick lite vilt till. Slagsmal pa gatan och sant dar. Hehe, inte vi dock... At min forsta fish&chips. Ingen jattehojdare tycker jag val inte men helt ok. Det basta var pommes friten   (kan man skriva sa?). Hur som helst. Vi var pa stranden hela dagen. Varmt varmt varmt! Och vi badade, aven det, varmt varmt varmt! Det gjorde bokstavligt talat ont att ga ned i vattnet, sa varmt var det. Dock var det bara sa varmt langst in vid strandkanten men det var fortfarande jattevarmt i vattnet langre ut. Haftigt var det val iaf. Har aldrig badat i sa varmt havsvatten. Skon dag.

Idag ska vi aka till Rockhampton dar vi ska gora.... ingenting. Vi mellanlandar i princip pa var resa mot Airlie Beach. Vi kommer till Rockhampton kl 19.25 pa kvallen. Sover och aker vidare med bussen kl 7.15 pa morgonen. Bussresan till Rock tar val cirka 6 timmar. Och darifran till Airlie tar det sakert ocksa cirka 6 timmar. Men det klarar vi! Man kanner ocksa definitivt hur det blir fuktigare och varmare ju langre upp man kommer. I Sydney var det lixom varmt men inte alls samma svettiga kansla som det ar nu. Hehe.

Och det kanns som vi bara har varit har nagra dagar men imorgon var det for tusen 3 veckor sedan vi stod dar pa Arlanda och avvinkades av vara kara foraldrar. Och imorgon ar det aven bara 4 veckor kvar tills vi star pa Kingsford Smiths flygplats och ska till iskalla Beijing. Brr. Kallt kommer det att bli.

Just det! Harom natten/kvallen sa forsokte jag mata en opossum med ett salladsblad. Den bet mig. Fast i nageln sa det gick inte hal. Jag slipper alltsa rabies, yay! Och ja, jag vet, man ska inte mata vilda djur men det var sa frestande. Vi hade en opossumfamilj som bodde ovanfor baren pa vart hostel sa de hangde alltid ner fran takkanten och snyltade mat. Ni vet opossums, sana dar i Ice Age tva som ar syskon med Queen Latifah-mammuten. Ni vet.

Och nu har jag antligen fatt ordning pa telefonkortet sa ikvall (for mig) sa kommer det ett samtal. Wiie. Vad ar det for dag nu igen? Just det, onsdag. Hard work work. Efterskottsgrattis till min syster Lisa som fyllde 26 och grattis till min farfar som fyller 74! Hipp hipp hurra till er bada!



Just det! Glomde saga att pa Fraser Island-turen sa sag vi en revhaj (eller nat) som hade spolats upp pa stranden! Haftigt haftigt. Pa bussturen tillbaka sa sag vi kangurur hoppandes ute pa slatten, coolt det ocksa.

/ Lotta - the one and only!


Surfers paradise

Koalor - gulliga

Australia Zoo

Mickan leker med en wallaby

Hoppande tiger

Klappa kanguru

Vantar pa bussen i Noosa

Daniel visar det jattevarma vattnet i Hervey Bay

Vadar genom Eli Creek

Vi tva gulliga personer framfor Maheno Shipwreck

Jag i Lake McKenzie

Den opossum som bet mig!

Anledningen till att jag lagger upp bilderna har ocksa ar for manniskor som inte har facebook. Hehe.


Kommentarer
Postat av: mami

Det ser så skönt ut med hav och sol, känner mig lite avundsjuk(faktiskt)

Igår snöade det så mycket så jag fick inte ut bilen i morse...även fast att jag skottade igår när jag kom hem, jag fick ta bussen o så krånglade pendeltågen både igår och idag, väldigt vackert men jag börjar bli lite trött på snö och kyla

Ähhh, känns som att jag bara klagar, men annars så är allt bra. katterna mår bra, ingen kräksjuka eller snuva,,längtar efter dig. många kramar mami

2010-01-28 @ 14:49:20
Postat av: lotta

stackars mami. borde ha varit dar och skottat at dig :(



har osregnar det just nu sa du behover inte vara sa avundsjuk :P

2010-01-29 @ 03:24:52

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0