Life in Paradise

Igar var det meningen att vi skulle kopa biljetter till Sea World som vi egentligen skulle aka till idag. Men vi gjorde det aldrig for det kostade cirka 70 dollar och de hade inga spackhuggare och man har redan sett alla djuren da och man har hort fran andra att det var skittrakigt dar. Och eftersom vi ska till Australia Zoo om nagra dagar sa bestamde vi oss for att hoppa over det. Det hade varit mysigt men seriost 70 dollar, det var lite att ta i. Och nu tanker alla "ah, hon har sa snal" men jag ar en stolt snalis sa ni far tanka hur mycket ni vill. Forst och framst vill jag garna ha pengar over till de andra jatteroliga sakerna som vi ska gora.

Vi kom iaf till Surfers Paradise i forr igar (den 19/1) och da bodde vi i en mysig, jattefin lagenhet pa 12:e vaningen med utsikt over havet. Jattemysigt. Dock borjar jag frukta infor bungee jump. Det kommer att bli sa himla laskigt. Jag fick typ vark i benen av 12:e vaningen och det kommer typ vara hogre att hoppa bungee jump. Usch usch, men jag antar att det ar darfor jag vill gora det. For att trotsa mina radslor. Men usch.. haha. Jag undrar om det ar mojligt att blunda hela tiden? Haha. Nej, nu ska jag inte tanka mer pa det. Det ska vi trots allt gora i Cairns och vi har mycket framfor oss innan vi kommer dit.

Imorgon aker vi till Noosa som ar en mysig liten by dit kandisar drar sig tillbaka till. Vi hade forst tankt oss att aka till Fraser Island utifran Noosa men det fanns knappt nagra turer som gjorde det sa nu blir det bara en liten paradissemester i Noosa i 2 natter for oss. Vi har aven bokat boende i Hervey Bay (typ 6 h fran Noosa) och dar ska vi bo i 3 natter. Det ar dar vi utgar fran nar vi aker till Fraser Island. Fraser ar varldens storsta sando och i princip alla rekommenderar en att aka dit for att det ar sa himla fint. Dock ska man inte bada i havet nar man ar dar for det finns tydligen en massa farliga djur i de vattnen runt on. Istallet badar man i nagon av alla sotvattenssjoar som finns pa on. Det ska bli jattemysigt.

Igar sag jag for ovrigt en manet i vattnet! Tror dock inte att det var en kubmanet (den riktigt farliga) utan det var nog nagon slags brannmanet. Jag sag att det var nagra som gick upp badvakterna med lite brannskador. Coolt iaf. I Cairns har jag iaf last att i princip alla strander har nat som ska hindra maneterna fran att komma in mot stranderna. Det kommer nog att kannas lite tryggare.

Just det! Igar sa kom vi aven till insikt att eftersom vi kom in i nasta stat, Queensland, nu nar vi kom till Surfers Paradise sa stalls aven klockan tillbaka med en timme. Vi blev lite forvirrade dar ett tag for vi visste inte att det var tidsskillnad mellan New South Wales och Queensland, men det var det alltsa.

Vad har jag mer for roligt att beratta? Staden vi bor i just nu ar som ett litet mindre Sydney med skyskrapor overallt och liv och rorelse. Ganska sa stor skillnad pa lilla Byron Bay men jag gillar bada staderna pa sitt satt.

Snart ska vi ta en liten prommis och checka kanalen som gar genom staden har nagonstans. Vi kanske aven stannar i nagra affarer och kollar pa nagra av alla reor som finns i staden. Det ar klanningar overallt! I like it. Daniel kopte aven tre t-shirtar igar sa det ar inte bara tjejerna som shoppar, muha!

Ps. Ikvall ringer jag hem, jag lovar! Jag glommer varje kvall att jag ska gora det.. men nu lovar jag. Haha.

Kommentarer
Postat av: mami

Vad ni har det mysigt, här hemma har kylan släppt lite grann så snön är brun istället för vit utom i Vidja för där är det fortfarande som ett julkort.

Annars är allt bra, jag var hemma hos din syster igår och gosa med tre kattbollar "tänkte nästan stoppa en innanför tröjan" så gulliga. Alla tre ska få nya hem i helgen som kommer så Lisa har lite ångest.....och bada inte i vatten med konstiga djur i det gillar vi inte,,kramar mami

2010-01-21 @ 07:57:47
Postat av: Lotta

Ååh vad gulligt! Vi har sett några kattungar som springer omkring här som jag också vill stoppa under tröjan. Nej då vi ska hålla oss borta från maneterna, de andra djuren vill vi gosa med. Hehe. Kram!

2010-01-21 @ 13:56:04

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0