Road trip

Gick först till en hyrfirma som vi redan hade pratat med och som vi fick ett bra intryck av. Men not for long. Gubben var så jävla otrevlig och ville typ inte ens att vi skulle hyra av honom. Och när jag sa att en sak kunde bli ett problem för oss svarade han med "it's not MY problem". Vi drog till slut. Lika bra att hyra hos någon annan. Spontanhyrde en annan bil (dock var det samma problem där också, att de behövde frysa en stor summa pengar på ett av våra konton men vi gick med på det ändå) på ett annat ställe och vilken bil! Sjukt nöjda. Snygg var den. Haha och automat så Karin kunde fokusera på att hålla sig på vänster sida av vägen istället för att fjompa med växlarna. Dock var det första som hände när Karin skulle svänga höger på en väg och hon svängde in på högerfilen. Jag och Alicia ba: Karin! Du är i fel fil! Massa mötande bilar som vi stirrade rakt på men det var typ en 20-väg så det var ju tur i oturen. Men Gud vad jag hade gjort samma sak. Roligt i efterhand. Haha.

Jag var kartläsare, Karin driver och Alicia skyltlocater och allmän peppmaster. Gick fruktansvärt bra efter vår första incident. Cruisade östkusten ned i lite över en timme innan vi nådde Byron Bay. Märkte att det var tidskillnad där. Sydney-tid. Jag tror gränsen går precis innan man kommer till Surfers. Resulterade i att vi kom en timme och 2 minuter för sent till parkeringen när vi bara trodde att vi var 2 min sena. Roligt.

Åt en asgod lunch och njöt av solen på stranden. Brände mig även fast jag smorde in mig relativt ofta. Men det är bara kul. Vi alla var sandiga och livsglada. Stoppade vid en fyr uppe på en klippa med utsikt över hela stranden och allt. Fint. Tog en omväg hem (vi kan säga att det var med flit) och åkte på värsta fina vägen med asfina vyer. Man fick rysningar. Haha.

Smidigt att komma hem var det också. Tankade full tank (efter lite krångel). Blev stirrade på av de som jobbade där. Roligt.

Lämnade bilen och låste in nycklarna i bakluckan (eftersom det var efter stängning och vi hade blivit tillsagda att göra det). Inga bucklor, inga repor, så gott som ny. Testade aldrig att köra. Det hade känts lite dumt. Man ska ju egentligen betala extra för en extra driver så jaja. Åt japansk mat. Ingen sushi dock. Gott och mättande.

Gick ut och partade och we were living the dream! Haha. Internt. Men vi gick hem i tid och all is well.

Har varit vaken sen 8 imorse och de andra brudarna sover.

Just det! Fick ett mail från vår advokat att killarna som bor i lägenheten nu gjorde en helomvändning och ska nu till Melbourne och lämnar lägenheten. Vilket innebär att hon måste hitta nya och det fort och att vi inte kan sova där imorrn kväll vilket var planerat. Så nu är vi hemlösa den kvällen. Det jobbigaste är att vi har ju lämnat en del skit i lägenheten som vi måste få tag på. Men det löser sig. Hoppas jag.

Nu har the ladies vaknat så nu bär det av mot nya äventyr för ikväll är sista natten. Great!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Nu har vi fått lite snö din lilla kräfta!

2011-12-18 @ 04:07:13

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0