Surfers paradise

Yes we have arrived! Dock igår men jag är dålig med uppdateringarna. Dagen var grym. Det är varmare här än i Sydney och det känns som en semester nu. Skönt! Vädret är inte prima men allt blir vad man gör det till. Försökte ligga på stranden imorse men det blåste mycket och var molnigt. Sanden tog sig in i hela ansiktet så det kändes som man andades, tuggade och hörde sand efteråt. Gav snart upp och tog en uppiggande fika på Starbucks istället.

Blev fotade av en japan/kines vid poolen med systemkamera. Alicia såg hur han kollade ut genom fönstret i hotellet på oss först. Sen försvann han och kom snart tillbaka med kameran. Alicia satte sig upp asfort och kollade rakt på honom. Då drog han fort för gardinerna. Tönt.

I alla fall. Ikväll blir det nog lite party. Woo! Vi har stabiliserat oss på hotellet som är jättefint (inget lyxhotell men jag tycker det är fint) och sängen superskön.

Spottat gravid gubbe i rosa minikjol, galen tant med dragspel, flera guldbikinibeklädda ungdomar som säljer småsaker på gatan, Ali's kebab, lifeguards, ölträdgård, bra shopping (men har inte köpt nåt!), kineser som torkar sina trosor i bastun, condom kingdom osv.

Livet leker hela enkelt. Haha.

I alla fall igen. Lite bilder från senaste dagarna.


Kommentarer
Postat av: angelica

Fan vilken cool bild på manaten eller vad cdet nu va!

2011-12-15 @ 07:28:01
Postat av: Lotta

Dugong! Men vet inte om det heter manat på svenska. ;) Och visst är den!?

2011-12-15 @ 08:01:01
Postat av: Lisa-Marie

Coolt, ni ser ut att ha det bra :) Vi saknar er! Jag och mamma bestämde oss för Samsung Galaxy SII när vi var där. Det tog tre timmar men det var det värt!! :)



Masssa kramar!!

2011-12-15 @ 10:29:30
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/
Postat av: damen heter karin

like.



hahhahahahhaha kinesen med trosorna i bastun. den gravida gubben i minikjol. jag dor.

Postat av: angelica

dugong och manatee är tillhör båda släktet sirenia. så det e olika saker men de e lika. om du undrade. det gjorde iaf jag haha

2011-12-15 @ 19:03:40
Postat av: Alina

och manatee heter sjöko på svenska och förr i tiden trodde man att de var sjöjungfrur... och så äter de typ 90kg sallad varje dag.



hahaha läste f.ö. "spottade" som spottade på svenska och fick inte ihop grammatiken först (och reagerade mer på grammatiken jag inte fick ihop än spotta och gravid gubbe i samma mening...) :P

2011-12-15 @ 19:45:10
URL: http://lifebyalina.blogg.se/

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0