Waiting for a star to fall (land)

Om ca 1 h drar vi till flygplatsen för att möta upp vår stjärna Alicia. Gruppkram fo sho!

Vi var och hälsade på jobbet idag på vår lunch (åt thaimat, gratis pga stämpelkort som är till hälften betalt, tog en stämpel från Toppie och snyltade till mig en från subway, that's how I roll). Den nya italienska tjejen ville ta vår beställning och Giasmin började garva och ba: "De där är de andra tjejerna som slutade igår".  Tydligen var Lia sjuk idag så det hade varit lite stressigt för dem. Stackarna.

Vi traskade runt och småshoppade. Köpte en ny concealer för min tog slut. Har suttit och petat in nageln för att skrapa ut det sista för att täcka mina blemmor. Desperat tjej. Råkade också köpa en liten clutch. Svart. Den kommer användas! Den var billig.

Skönt att vara ledig. Otroligt skönt med massage imorse. Liten tråkig otrevlig tant bara men hon var bra på att massera. Blev lite obekväm när jag betalade till gubben utanför och han började prata om vaxning också. Fnissade lite och drog mig långsamt bortåt. Närå. Det var bara kul.

Citat från Karin alldeles nyss om ett mail från den amerikanska ambassaden i Sverige.
"Alltså de gör inga smileysar eller nånting. Fett sura."



Alltså hon skämta. Bara för att förtydliga det. Haha.

Igår gjorde vi en video när jag gjorde en two season frappé. Så om ni vill se hur jag jobbade här i Aussie så har vi det dokumenterat. Great.

En till sak. Det ösregnar ute. Och det ska vara regn hela veckan. Prognosen ser ut så här:

Visst blir man glad?

Kommentarer
Postat av: Alina

Hey, här regn/snöar det lite ibland och är kallt ;)

2011-12-07 @ 12:27:18
URL: http://lifebyalina.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hahah så underbart att du måste försvara ditt clutch köp "den kommer användas, den var billig"

När kommer du hem?

2011-12-07 @ 13:58:08
Postat av: Lotta

Landar 14.20 den 22:a. Haha ja det är ett försvarstal till mig själv :)

2011-12-07 @ 14:42:25
Postat av: Daniel

clutch? aldrig hört... :/

2011-12-07 @ 17:14:52
URL: http://slickakatten.blogg.se/
Postat av: Lotta

Plånbok/väska som man har i handen som man "knäpper" ihop som en liten portmonnä. Men den är hård. Jag kan ta en bild :)

2011-12-07 @ 21:56:37
Postat av: Daniel

ahaa, när du säger det så låter ordet mer bekant :P tänkte att det var något sminkaktigt xP

2011-12-07 @ 22:27:16
URL: http://slickakatten.blogg.se/
Postat av: angelica

Asså jag drömde att jag va i sydney och shoppade inatt, saknar butikerna vi brukade handla i tror jag haha

2011-12-08 @ 08:36:04
Postat av: Lisa-Marie

Var tog toppbloggerskan vägen?? Säkert full som en kastrull med ditt "gang"... :)



Hoppas ni har det toppen!!!

MASSA KRAMAR!!

2011-12-08 @ 14:31:44
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0