Give me sugar

Det känns som att Australien inte vill att jag ska leva nyttigt. Får chokladjordgubbar och fet yoghurt från Top Juice, glass från Cold Rock, left over-kakor från Subway i vår food court och cupcakes från Sparkle Cupcakery som står bredvid mig i David Jones.

 

Karma kallar Karin det. Jag gav en left over-jordgubbe till killen från Sparkle. Han gav mig cupcakes. Mums. Måste säga att choklad var godast. Den andra var typ vanilj och nån krydda. Sen fick vi en minicupcake också men det blev uppäten innan bild hann tas. Den smakade citron och kokos typ.

 

Men måste ändå säga att jag inte är ett jättestort fan av cupcakes. Om jag fick välja mellan chokladdoppade jordgubbar och cupcakes så väljer jag gubbarna. De känns "rikare", om ni förstår vad jag menar. Det "enda" som är gott på cupcaken är typ glasyren.

 

Men det är bara kul.

 

Jobbade på David Jones idag. Det finns en kvinna som jag jobbar med som inte är riktigt trevlig när hon är stressad och hon låter det gå ut över mig, och det känns inte riktigt ok så jag var lite arg idag. Men det var skönt när jag stod ensam. Det var supersuperbusy idag så timmarna rusade förbi. Och det är kul att stå ensam och ha full kontroll över saker. Självständigt. We like. Sen slutade Karin typ kvart i 18 och jag slutade lite efter 18 så hon kom till mig och kollade på mig när jag stängde. Haha.

 

Det är roligt att ha många kunder. Man får se så många saker. Det kom värsta stora tjejgänget som nog var arbetskamrater och alla skulle ha en varsin jordgubbe och alla skrattade och skrek och alla ville betala för allt och flera bara "Nää! Låt inte henne betala. Ta inte emot hennes pengar" Bla bla bla. Nej men det var kul. Jag hade velat vara en del av dem.

 

Imorrn bitti ska vi ut på tur och surfa. Vet inte målet men vi ska dra typ 8.30-9.00 så det blir inget party ikväll. Ska nog träna en snabbis och sen sova djupt och skönt. För igår var det någon som väckte mig.

 

Haha. Karin smsade "Vaken?" och det väckte mig. Jag trodde nåt hade hänt men hon ville bara säga att om jag var vaken när hon kom hem så hade hon med sig glass till mig. Coffee med nutella och maltesers som mix-ins. Jag svarade "Väck mig om jag somnat". Somnade och hon väckte mig när hon kom hem vid typ lite efter 1. Jag gick upp. Åt min asgoda glass, snacka lite skit, borstade tänderna en andra gång och gick sen och la mig igen. Mysigt. Tack Karin (går bar in)!


Kommentarer
Postat av: Lisa-Marie

Jag är som du! Hellre gubbar i choklad än cupcakes (även om de ser så sjukt goa ut!) Men glassen du skrev om... ÅÅååghhhh.. Dör lite!



JÄTTEsnackssugen.. INGET att snaska på hemma.. Skickade Oli till Willys!!



Massa massa kramar!

2011-11-05 @ 14:25:33
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/
Postat av: angelica

haha jag tryckte i mig ett halvt kilo godis igår och idag har vi haft "främmande" som hade med sig asgoda kakor med kaffechoklad typ så det åt jag fyra av. sen fanns det godis kvar haha

2011-11-05 @ 16:20:39

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0