Good or bad news first?

Good news: Bossen tycker att vi är duktiga så han har höjt vår lön! Men det verkar lite fuffens med det där för vi tror att lite är svart och 20 h vitt. Men vi vet inte men våra lönespec ser så konstiga ut.

Bad news: Karin blev kallad till ett litet möte och de typ frågade, på ett sånt sätt så att hon inte kunde slingra sig undan, om vi skulle stanna till efter sommaren. Och det lät på honom som om vi inte skulle göra det så skulle vi få sparken. För han förklarade att de behövde att vi skulle stanna minst 3 mån för det tog så lång tid att lära upp nya. Så Karin sa att vi inte hade bokat en biljett men att vi troligen ska vara här till efter sommaren. Men vad skulle man göra?! Vi har lite ångest men vi vill inte vara korkade. Det är typ ingen som vill anställa någon som bara kan jobba i 7 veckor (eller mindre blir det) så om vi tappar det här jobbet så har Karin Cold Rock och jag inget.

Så det är grejen just nu. Annars så mår vi bra och lever loppan. Jobbade en gång till på David Jones igår. Det var dött så det var ganska boring. Men kul för jag har väldigt mycket ansvar där för där står man själv. Och kul att de gillade mig tillräckligt för att ta in mig en till dag. Och där fick jag 2 h mer än om jag hade jobbat på vår Toppie.

Och idag fick vi lön igen! Men man får lön från respektive butik så jag måste gå och hämta min andra lön på DJ imorrn. Coolt.

Hur går det för er där hemma?

Kommentarer
Postat av: Lisa-Marie

?? Stå på er och säg att ni planerat att stanna så länge. Det är ju inget som han kan bestämma. Ni är väl redan upplärda så vad är meningen med att sparka er nu och lära upp någon jämfört med att lära upp någon om några månader liksom?



Ja, alltså det är ju bara att säga att din syster fått barn när ni måste åka och det är något "problem" typ... Du kan ju visa en bild :)



Hoppas det går bra! Man får skjuta undan samvetet ibland (lite i alla fall)



KRAM!

2011-11-02 @ 11:11:30
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/
Postat av: angelica

Usch, sånt e så jobbigt, men det e klart ni ska säga att ni stannar; :)

2011-11-02 @ 16:32:35

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0