Wouldn't it be nice

En lottoreklam på tv:n fick bestämma rubriken.

Tydligen vet bossen fortfarande inte när vi slutar. Men Karin sa att hon ville prata med honom och hon skulle bara göra en sak och när hon kom tillbaka så var han borta. Så då får han skylla sig själv. Vi säger så fort vi ser honom nästa gång.

Tydligen är också mitt kvällspass helt borttaget på torsdagar nu. Jädra skit. Men jag känner ändå inte att det är nåt att tjaffsa om. Nästa vecka är lixom min sista torsdag så whatever. Men tydligen ska Lia (en tjej på jobbet) på någon utflykt imorrn så jag ska jobba hennes morgonpass. Kul! Jag har aldrig öppnat förut så det ska bli kul. Från 7 till 15. 8 h så det är great. Dessutom är det ju på The Galeries och inte David Jones så det är också great.

Vi försöker få två danskar att få bo här efter vi har åkt. Har mailat lite med vår advokat men de kommer hit den dagen vi drar till Surfers Paradise och vi har inte träffat dem än och det blir lite knepigt. Men vi vill vara schyssta mot de andra danskarna som vi har hängt med lite grann. Vi får se hur det går. Annars var Ida (svensken på jobbet) också intresserad så det är ju bra. Alla vill ha vår lägenhet! Det förstår jag. Vi hade så jäkla tur att få den här. Den är great!

Idag var middagen rice pudding with cinnamon. Alltså risgrynsgröt med kanel. Vi hade båda smakat vanilla rice pudding innan och det var inte alls gott. Men den här var utan vanilj och vi fick julkänslor av att äta den. Är dock sötare än i Sverige men den fick duga. Den var god ändå! Bra mat. Och jag har börjat gilla mango nu. Så det fick bli risgrynsgröt och mango till middag. Originellt? Japp.

Snart blir det kvällsmål. Vad? Yoghurt så klart. Idag tog jag hem pistage/cranberry(svenska?)/svartvinbär. Goood!

Uppdatering: Cranberry heter tranbär på svenska. Bara så ni vet...

Kommentarer
Postat av: angelica

Det visste jag redan ;) saknar dig!

2011-11-23 @ 12:25:36
Postat av: Alina

woop! bara i allmänhet. försöker woopa upp mig själv också. skulle säga ngt, kommentera ngt du skrev. kmr inte ihåg. måste kolla vad du skrev igen.

...

just det. mango. i aussie kan man köpa godaste torkade mangon som man helt klart inte kan få tag på här. fanns ett ställe på allt för hälsan-mässan men det var jäääättedyrt då. de säljer billigt utanför central station, om man går ut på rätt sida. annars säljer de lite överallt. värt att testas! :)

2011-11-23 @ 15:19:01
URL: http://lifebyalina.blogg.se/
Postat av: Lisa-Marie

Haha.. Låter snurrigt! Vi är glada att du kommer hem snart! LÄNGTA LÄNGTA!! Härligt att det snart är semester för er! UNDERBART att ni ska få njuta lite nu!



Massor av kramar härifrån!



PS. Mormor fick vara barnvakt till Lily idag för första gången eftersom att jag hade ett läkarbesök...

2011-11-23 @ 15:43:04
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/
Postat av: Lotta

Alina: Vi har dem på jobbet i burkar. Men är inte ett fan av torkade grejer. Vi får se.. Hehe



Lisa: tidigt.. Hur kändes det? :)

2011-11-23 @ 19:25:48
Postat av: Lisa-Marie

Det gick hur bra som helst :) Mamma kan ju sina grejor och jag var tvungen att gå till läkaren :) Jag trodde jag skulle få andnöd av att vara ifrån Lily men inget sånt, fast det var såååå skönt att komma hem igen och få pussa på min lilla tjej igen såklart!!



:)

2011-11-24 @ 08:04:12
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0