Yes we tried

Jobbat från 9-19 idag på David Jones. Nu vet de flesta att vi åker hem i december. Men bossen vet bara att vi åker hem den 21:a och inte att vi slutar den 6:e. Men det ska vi säga. Men han sa att han inte ville att vi skulle säga till alla andra (vet inte varför) men både jag och Karin på båda våra arbetsplatser för dagen har fått direkta frågor om när vi ska åka hem eller när vår sista dag är och jag är ingen lögnare. Inte ens en undanhållare. Jag suger. Och varför ska vi ljuga om det när vi äntligen har kommit clean? Aja. Nu vet en del.

Jobbig arbetsdag idag. Var trött och det blev en väldigt lång dag. Trodde att jag skulle sluta typ 17.00 men jobbade längre. De hade nån specialkväll med en massa smakprover, gratis champagne och en massa rabatter. Rabatter som för övrigt inte fanns i systemet så vi hade ingen aning om vad som hade x antal procent rabatt. Vi var tvungna att fråga eller be kunderna gå och kolla. För jag visste inte ens var de hade alla produkterna. Jobbigt.

Och idag så bokade jag bio till på torsdag kl 22.00. Börjar jobba 8.00, slutar 21.00 sen bio 22. Det blir coolt. Rechargeade min telefon. Försökte boka flyg och hotell till Surfers Paradise men allt krånglade och vi hade inte tillräckligt med pengar för tre personer på ett konto men eftersom Australien är lite outvecklat så görs inte en överföring direkt utan det dröjer kanske någon dag. Även fast vi har samma bank. Är det bara Sverige som lever på 2000-talet? Försökte köra ändå men då blev det declined och så stod det massa olika summor och massa skit och jag blev rädd så vi ringde kundservice som typ ändå inte kunde svara på mina frågor. Vet ni hur dyrt det samtalet var? Jag hade ju nyss rechargeat (laddat kan man ju annars säga) till $70. Vet ni hur mycket jag hade kvar efter samtalet? $59. $59?!?! Jävla helvetedyrt samtal! Hur kan man ens ta så mycket per minut? $11 för typ 2-3 min. Kanske nån minut till.

Så vi har inte bokat det. Får göra det imorrn om pengarna har kommit in då. Sen är det ju lön också. Jag gillar faktiskt att vi får lön varje vecka. Som julafton varje onsdag. Prima!

Sen på torsdag börjar tydligen vår detox. Det blir nog bra.

Kommentarer
Postat av: angelica

Åh, surfers! Nu saknar jag dig väldigt här hemma, tur att detbara är drygt en månad kvar!

2011-11-15 @ 15:45:06
Postat av: Anonym

Jag saknar dig också! Det känns som att det kommer gå slutfört nu. Mindre än 3v kvar att jobba. Sen 2v med aliciaparty, sen hem. Herregud!

2011-11-15 @ 21:33:47
Postat av: Lisa-Marie

Jag fattar inte riktigt heller varför ni inte ska berätta? Jag vet att du inte är någon hejare på att ljuga haha.. :)



Hoppas att ni får bokat biljetterna och så! Kom ihåg mitt foto med texten som vi mailade om :) Typ med operan i bakgrunden :)



Kram kram!

2011-11-16 @ 09:03:05
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0