Bildomania


Good morning people! Hos er är klockan 3 på natten men här är kl mid dag. Jag delade upp det. Mitt på dagen kl 12.00. Det spritter i mina ben. Tvättar, städar, plockar och håller på. Jobbade som sagt igår men idag och imorgon är jag ledig. HELG! Eller nåt. Karin är och juicar upp sig. Vi jobbar som sagt helt olika. Men det är kul med ensamtid. Men trist att vi inte får mysa.

Ska väl gå ut på stan och bara lalla. Tänkte om jag skulle gå till caféet som vår advokat skulle hjälpa mig med och höra vad som händer och om jag får jobba lite casual hours (extra) men jag vet inte. Om jag jobbar en dag till än det här. Då tjänar jag lite mer än hyran. Men om jag tar ett till jobb så kommer jag få som Karin = aldrig ledigt. Jag vet inte. För nu har jag 4 dagar i veckan. Vi får se vad jag gör. Om jag väntar så kommer jag ju tappa chansen på caféet men jag vet inte om jag vill jobba på två ställen. Jag tänkte att om jag kör de här tiderna just nu så kanske jag kan toppa upp dem sen när de inser vilken jävla tillgång jag är så jag kan få lite fler timmar. Eller längre dagar. Eller nåt. Vad tycker ni? Kul att veta folks åsikter och eftersom jag är en storblogg (maha!) så kanske jag kan få något intelligent svar.

Pinsamt att jag skrev "Bildomania" i rubriken och det enda ni får är en futtig bild och en massa text. Men nu kommer fler!

Karin blev arg på mina foton. För på morgonen brukar vi mysa med frukost i soffan med täcke och filt och whatever. Och då brukar hon svepa med täcket som Batman förbi mina foton som självklart ramlar ned. Hon blev som sagt arg. Haha, nej då. Men nu har jag i alla fall gjort det bättre och pillat in dem i fönsterkanten. När rullgardinen är nere så ser man dem inte, men jag drar upp den fort som attan på morgonen.

Idag har jag tvättat mina skor (som för övrigt var med på förra Australien-resan) för de luktade äckel. Hade dem en dag när vi var ute och när vi kom hem så stank det i hela lägenheten pga mig. Så jag kände att det var dags. Råkade också tvätta Karins strumpa som hon nog hade glömt i maskinen.

Mysbelysning. Vi tänder inne vid tvättmaskinerna och stänger "dörrarna". Då sipprar ljuset ut så här mysigt när man badar. Karins idé. Hon är smart hon!

Ser ni "ögat"? Den smala stolpen med en liten restaurang på toppen? Det är Westfield Mall som ligger under den. Som man inte ser. Där jobbade Karin förut på Top Juice. Den som vi jobbar på nu ligger typ 2 hus bakom och ett tillbaka. Om ni förstår. Hehe. Där ligger våran nyöppnade Top Juice. Den öppnade alltså igår. Coolt va?

Vet inte vad jag ska säga. Överexponerad bild men fin utsikt!

Man kan till och med smygfota folk. Om man vill. Varning! Scrolla ej längst ned om du tycker fötter är obehagliga. Om du däremot är fotfetisch. Eller nåt, så go ahead!

Det här vårat internet. Mobilt bredband som kan kopplas upp till max 5 enheter. Det är typ laddat på ex antal GB (i det här fallet 6) så vi kommer köra slut på det när som helst. Det stod att det skulle räcka i 3 månader. Ja, till två nunnor kanske. Inte två bloggalningar. Hehe. Surt. Men vi får rechargea den sen. Smart idé iaf. Har vi sånt här i Sverige? Eller har vi bara USB-stickor? För de hade de här också. Jag har inte sett det i Sverige men jag kanske bara inte har letat. Bra grej iaf!

Jag har även målat naglarna. Ignorera tåhårstråna och skavsåren. Jag tog bort mitt illorangea som farfar inte gillade och tog på ett klassiskt rosa. Skönt att vara normal igen. Hehe.

Eh ja. Visst är det ett äventyr det här med Australien!? Göra typ samma saker som hemma fast på andra sidan jordklotet. Nä. Vi har det asbra här. Nu börjar tiden spurta iväg på riktigt. Jobb brukar göra att tiden går fort. För ni vet väl att vi snart har varit här i 5 veckor va? Sjukt. Oh well. Ska se om det finns några lediga poolstolar. See ya!

Kommentarer
Postat av: angelica

ja det e lite sjukt att ni har varit borta i fem veckor redan...

2011-10-18 @ 08:24:29
Postat av: Lisa-Marie

Ja, jag stod och kollade på kalendern i köket och insåg att det stod Lotta till Australien för fem veckor sedan (imorgon)... Snacka om att tiden går... Du är saknad, men det känns bra att ni har det roligt där borta :) Jag tycker du ska göra som du skrev. Visa vilken tillgång du är så kanske du får fler tider :)



Nagellacket ser för övrigt ut att vara mer peach än rosa... Men men.. :)



Du ser väldigt fin ut gumman! Riktigt fit! Till skillnad från din syster som ser ut som en val med graciösa moves som en skadesjuten pingvin.. :) That's me! :)

2011-10-18 @ 09:40:34
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/
Postat av: Lotta

Tur att ett av mina favoritdjur är val då! Haha. :)



Och nagellacket är typ korallfärgat men det var töntigt att skriva det. Muha!



Tack för tips och komplimang fisgrisen (på playahead iaf)! Känner mig inte så fit ännu men vi håller tummarna :)

2011-10-18 @ 09:53:01
Postat av: Julie

Kul o se bilder!! Väldigt roligt :) jag tycker också du ska visa tillgångarna du besitter ;) kram

2011-10-18 @ 22:47:39

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0