Challenges

Home! Har varit på training idag. Kul och informativt. Fick bland annat börja prata med random folk på stan med random frågor. Alltså vi skulle inte sälja in charities utan mer lära oss att prata med folk, gå fram till dem och hantera att de flesta faktiskt inte vill prata med en.

Det var kul men lite jobbigt när man bara skulle hitta på samtalsämnen. Jag försökte fråga hur deras dag har varit, om de har rest mycket, var de har rest osv. Som avslut sa jag att jag var på work training och jag frågade om de tyckte att min approach (vad är det svenska ordet? Försökte googla men iaf, hur jag tog kontakt med dem...) var bra? Och vad jag kunde förbättra och bla bla.

Massa trevliga människor faktiskt. Jag gick fram till en asiatisk kille och pratade lite och jag ba: Where are you from? Han ba: Sweden. Jag fick en chock. Haha. Så pratade svenska med honom men jag antog att han var från Kina för 25% av alla i Sydney är kineser. Eller asiater. Jag kommer inte ihåg. Det var lite roligt.

Fick hålla presentationer (nervöst men det gick bra). Det känns som att jag har lärt mig en massa och det känns också som att det här jobbet är asbra för mig. Jag får verkligen tänja på mina gränser och utmana mig själv. Snacka om att det är det här jag inte är bra på. Ta kontakt, inspirera, kallprata/hålla en konversation och "sälja". Och allt detta på engelska. Så det peppar mig ännu mer för det känns som en asbra erfarenhet. För det kan också vara vad jag vill jobba med i framtiden (sprida information, inspirera och förändra) så det är skitbra. Som sagt.

En annan asrolig grej är att en kille i gruppen som kommer från Canada låter precis som Seth Rogen. Alltså precis. Han har till och med garvet. Och han är lik honom. Jag blir typ glad av att höra honom prata. Ni som vet vem Seth Rogen är vet vad jag menar. Haha! Ni andra:

Seth Rogen är med i "På Smällen" med Katherine Heigl och en massa roliga filmer. Googla.

En lite mindre rolig grej är att jag gick till caféet efter jobbet för att förklara läget. Mitt hjärta dunkade, mina händer svettades och det var skitjobbigt. Men managern var upptagen och en annan som jobbade där frågade om mitt nummer så att han skulle kunna ringa mig. Och han frågade om jag fortfarande ville ha jobb och jag sa: Eeh, det är meningen att jag ska börja på måndag. Han: Ok! Men då ses vi på måndag då.

- Eeeh... men du kan väl be honom ringa mig?

Alltså jag vill verkligen ta det face-to-face men jag ville verkligen inte stå kvar där och säga det till honom innan jag sa det till managern och jag ville inte stå där och ljuga och säga: Ja! Vi ses på måndag!

Så jag gick och väntar nu på samtal... Annars går jag dit imorrn bitti. Jag tycker att det här är asjobbigt. Plus att jag på slutet ska ge mina bankdetaljer för mina 3-jobbträningstimmar. Det känns typ fel att be om lön för det men man ska få betalt för job training. Tycker ni jag ska skita i dem? Eller be om dem? Jag behöver lixom alla pengar jag kan få. Men jag vill också att allt ska gå rätt till. Men jag vill inte vara oförskämd. Jobbigt.

Gud vad jag lämnar ut hela mitt liv och min dag här meeen... jag vill berätta. Och ni som orkar/vill läsa får helt enkelt göra det. (Säger jag när ni redan läst igenom skiten, haha, jag är rolig).

Nervös, glad, förväntansfull, rädd, ångestfylld, lättad och en massa andra känslor cirkulerar i min kropp. Bara så ni vet.




Meeeen... hur har er dag varit?


Ps. RIP Steve Jobs. Fick se det på jobbet när hon skulle visa lite av deras hemsidor och den nyheten poppade upp.

Kommentarer
Postat av: Lisa-Marie

Men så du har fått jobbet alltså! :) Du var ju osäker tidigare tänkte jag...



Ja, alltså du har verkligen hittat rätt jobb för dig :) Om du åkte till Australien för att utveckla dig, skaffa erfarenhet inför framtiden så har du verkligen prickat mitt i! Fan vad stolt jag är över dig gumman!!



Jag tycker absolut du ska be om pengar för träningen. Det ska du ha. Du kan inte rå för att du fick ett heltidsjobb. Det var väl det du sökte när du kom till restaurangen från början eller hur??



Massa kramar bästaste syster!

2011-10-06 @ 10:16:46
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/
Postat av: Lisa-Marie

Förresten! Det går typ inte att översätta approach.. Det är ju första intryck typ. Efter googlande så skulle jag använda ordet närmande vilket nog är den rätta översättningen men inte ett ord vi ofta använder kanske :)



LOVE LOVE :)

2011-10-06 @ 10:18:46
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/
Postat av: Julia

Guuuu va roligt!!! Utmaning var ju de som stod på listan. Att både resa utomlands och jobba med nåt man inte "är bra på" eller vad man ska säga är ju både en utmaning och erfarenhet! Jag tror på dig!! Kommer bli sååå bra.



Här hemma är kl 10 så vår dag har inte riktigt börjat. Ellen sover just nu sin fm nap och jag kikar på tv ;) just nu kollar jag på halv åtta hos mig avsnitten som varit i veckan. I eftermiddag ska vi gå ut på en promenad med en mamma vi lärt känna på babysimmet och hennes son Niklas. Det ska bli skönt. I och med att Ellen är sjuk så har vi inte kunnat vara på öppna förskolor och därför har vi inte träffat så många. Igår hängde vi med Frida o Clara iofs men annars har vi mest varit hemma. Har iofs fått mycke gjort. Bakat äppelpajer o fryst in, plockat äpplen på mamma o pappas tomt , rensat frysen, sorterat kläder, o fixat lite lite i Ellens rum.



I eftermiddag när Niklas kommer hem ska vi åka o köpa en sekretär som vi hittat på blocket. De var meningen att vi skulle ha en byrå i sovrummet men nu blir de en sekretär istället så kan man sitta där inne o jobba/plugga i fred. Jag tror de blir bra men de behövs ändå mer förvaring någonstans. Men de löser sig :).



Jag förstår att de känns jobbigt med lönen på cafeet. Jag håller själv på (efter över ett års kämpande!) och försöker få betalt för mina timmar jag jobbade på pressbyrån förra året. Jag tycker du ska stå på dig o försöka få pengarna. Du kan ju bara höra med de hur de brukar göra. Asså vara lite ödmjuk typ eller vad man säger.



Just de, jag håller på o ska välja kurser i skolan. De är ju sista antagning den 15 eller 17 kanske de är. Jag tänker alltid att jag ska säga de till dig så du inte glömmer o söka in men sen kommer jag på att du ska ju jobba som Sussie jr när du kommer hem ;).



Hoppas de löser sig med jobb o allt. Även fast jag inte alltid kommenterar så är jag en flitig läsare, men de vet du nog redan ;). Så fortsätt underhålla mina mornar med nya inlägg .



KRAAAAAAM!!!!

2011-10-06 @ 10:24:54
Postat av: lotta

Lisa: Ja det var ju det jag ville ha men jag var öppen inför andra jobb också. Att jag lixom kunde kombinera så att man fick testa på flera saker, lite pengar så man klarar sig osv.



alltså det är inte 100% att jobbet är mitt men det låter som det. vi är 14 st på träningen och hon säger typ: och när ni börjar nästa vecka bla bla... och jag tror inte att det är några problem. hon har typ sagt, om ni vill ha jobbet så klarar ni det. alltså typ vi rekryterar hela tiden. bla bla. massa bla... men jag tror det är klart.



ok nä jag hittade ingen bra översättning heller. :/



julia: roligt att höra lite hur det går för er också för man har ju lixom inte någon blogg att följa hehe. (läste dock din jättegamla blogg häromdagen haha roligt)



ja det är bra med ett pluggrum. tycker själv det är jättesvårt att plugga när det är en annan person i rummet som man mycket hellre umgås med, hehe..



bra att du ska söka till våren. är det programmet du fullföljer då eller väljer du bara kurser som fullföljer utbildningen eller hur funkar det? hoppas det går bra iaf.



och tack för påminnelsen men nee... min utbildning börjar bara på höstterminen men jag är laddad inför att söka. det känns JÄTTErätt. och JÄTTEskönt att jag har ett garanterat jobb (och befodran) när jag kommer hem. plus att jag är ledig till efter nyår.



I will! och ja jag vet att du läser. jag kan se hur du sitter därhemma och säger till niklas: Nu har lotta uppdaterat! Bla bla bla XP



ps. båda två: likear era långa kommentarer och tips med lönen. ska fixa det där! :D

2011-10-06 @ 10:59:16
Postat av: angelica

Det låter ju jättebra, bra att du får utmana dig själv. Har precis vaccinreat mig mot hepatit b och tbc genom skolan. Fan jag e så töntig med å få sprutor, fick lägga mig ner för att inte svimma efter, fattar inte varför,det gör ju liksom inte ena ont :p

2011-10-06 @ 11:52:56
Postat av: Lotta

Haha men du är ju lite mesig.. Xp. Tur att du genom arbetet sen kommer ge sprutor istället för att få dem:)

2011-10-06 @ 12:27:11
Postat av: Josefine

Approache-närmande



Ja men hörru du, jag vet hur du känner dig, jag provjobbade och sket i att ta betalt för det då jag inte tog jobbet MEN då kände jag mig bara lurad efteråt! Har du jobbat och slitit ska du ha betalt för det! Även fast det är jobbigt att gå och kräva sånt!



Kul att du verkar glad över ditt nya jobb även fast det är en lite utmaning för dig!

2011-10-10 @ 12:53:30
URL: http://tussan.devote.se

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0