Dagen som har gått

Asbra mysiga två dagar har jag haft men imorrn börjar jobbet igen. Kul!

Började dagen med nyttigheter, mys, fitness och poolhäng. Jag är cool med mina fjortisbilder men jag kände att jag måste. Det börjar bli en börda att fota. Hehe eller inte. Är ju en linslus.


Åt god mat. Traskade runt i staden och fönstershoppade. Min nuvarande ekonomi tillåter inte shopping och min nuvarande coach tillåter inte mat (eller en viss typ av mat iaf) så jag har abstinens från 2 olika håll! Illa. Men det är kul att gå och kolla iaf. Hittade massa fina klänningar för sisådär $200-300. Tog lite på dem, klappade lite, drömde lite och gick vidare till nästa.

Shoppade lite lax som är asgott för jag tänkte att jag skulle äta en supergod middag. Orkade dock inte köra potatisen i ugn så jag tänkte: "äh, man kan väl lika gärna steka dem råa". Men nej, det kan man inte. För det blir inte gott. Jag antar att de flesta redan visste det här. Typ alla utom jag. Men man lär sig av sina misstag.

Moving on. Gick ut och kaffemös på Gloria Jean's. Bra kaffe. Tips! (Till alla er som läser som är i Australien. Dvs. Inga)(Alltså jag har ingen som heter Inga, vad jag vet, som läser min blogg utan inga som i ingen person, bara för att säga det).


Kommentarer
Postat av: angelica

haha

2011-10-19 @ 14:44:03
Postat av: Julia

Joodå, råstekt potatis är ju asgott . Tärna potatisen och stek i olja. Pressa i lite vitlök ( passar kanske inte till lax) och salta o peppra. Jag tror de har med stureplanskvinnan att göra, de vill säga stekaren ;) , om de blir gott eller ej. Stek på svag värme ganska länge. Kan även blanda i lite tärnad morot också. Bättre lycka nästa gång ;)



Härliga dagar du verkar haft. :) kul!



Härliga dagar du haft.

2011-10-19 @ 15:38:33
Postat av: Alina

aaaaaaaah jag dör det regnar och blåser och är kallt och jävligt. inte idag kanske men igår. plus att jag gjorde kallaste jobbet ever igår. jag orkar inte det. tror inte det ser ut som att det blir Sydney för jobbet för min del just nu. men jag funderar en del på andra saker på den sidan av jorden ändå. fast inte i Sydney, men ändå (Arrawarra). får se. och som jag skrev på Karins blogg också! ni måste testa matcha frappuccino eller matcha latte på Starbucks! de må icke kunna göra kaffe men det kan de! fast säg att ni vill ha utan syrup eller vad de nu använder. och ev. utan grädde. mmm! och glöm inte klippkort på Gloria Jean's då om du gillar dem! ;)

2011-10-19 @ 15:50:40
URL: http://lifebyalina.blogg.se/
Postat av: Alina

och juste. Sydney ska vara rätt grymt m Halloween om ni ska ut då och går till rätt ställe. typ The Club eller The Backroom :)

2011-10-19 @ 15:51:54
URL: http://lifebyalina.blogg.se/
Postat av: Lisa-Marie

Säger som Julia, klart man kan råsteka potatis.. men är den inte tärnad så tar det sin "sweet time"... Det tar tid även när den är tärnade men såååå gott!! :)



Du är bra knäpp visste du det? Snart kommer Julia, Niklas och lillgrisen hit! SUPERmys!!! :) Ska laga middag och Julia ska fota mig och Oli och jag ska fota lillgrisen <3 <3 :)



KRAMMM!

2011-10-19 @ 17:37:56
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/
Postat av: angelica

måste bara säga att du ser väldigt smal ut på förra bilden! själv har jag gett upp. jag bryr mig inte. det är höst så då är jag på "det där skiter jag i" humör haha

2011-10-19 @ 18:47:42
Postat av: Lotta

Ok jag ska definitivt tärna den nästa gång. Har dock inget tålamod. Men det löser sig. Jag gjorde i klyftor.



Alina: nej! Sydney! Varmt! Kom hit. Haha:)



Angelica: nej inte jag bryr mig inte humör. Peppa! Kom igen nu! Det kan inte bara vara jag som fortsätter. Come on people! Men tack iaf. :)

2011-10-19 @ 23:17:24
Postat av: Alina

komsi komsi komsi. I agreear med Angelica. det här jäkla höstvädret gör en ju knappast särskilt pepp... hm.

2011-10-21 @ 16:37:12
URL: http://lifebyalina.blogg.se/

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0