En till bild på mig själv

Har haft min första arbetsdag. Fick 1 sign-up! Go me! Blev typ helt chockad över att han ville ge mig sitt kreditkort. Hade två som försökte ge mig kontanter innan de ville springa därifrån. En skulle till tandläkaren och frågade om jag kunde gå istället så kunde han göra mitt jobb. En sa "If you were handing out kisses everyone would stop!". En började gråta men de flesta ignorerade mig. Något roligt är att en del är jättegulliga och ger mig en lite klapp på armen, ett litet "håll" innan de säger: "No sorry, love/sweetheart/sweetie, I am in a rush." (Har hört denna rad hundratals gånger idag). Det känns så gulligt. Haha, men faktiskt. De ler, ger mig en klapp, ber om ursäkt och går. Vissa ignorerar mig totalt som sagt, inte för att jag bryr mig. Men de som är gulliga och snälla när de säger nej, får en att må lite bättre iaf.

Lyckad dag? Kanske. Grejen är, och jag hatar mig själv för att jag säger det här, att jag vet inte om det här jobbet är någonting för mig. Jag kan göra det... Men jag vet inte om jag kommer komma hem om dagarna och känna mig lycklig. Och det känns ganska viktigt för mig. Nu är det trots allt den första dagen. Jag ska definitivt ge det lite fler dagar (veckor?). Men om jag på vägen skulle snubbla över något annat som verkligen lockar mig, då kommer jag nog säga upp mig. Men man vet aldrig.

Imorgon ska vi vara i Sutherland. Ett litet område långt härifrån. 40 minuter med tåg. Så hej då folk...


Jag och mina snea ögon på Martin Place i Sydney CBD. Smygtog en pic med iPad.

Kommentarer
Postat av: Lisa-Marie

Alltså jag vet vad du menar. Jag har jobbat med Telemarketing och försäljning där man förväntas att ha ett visst resultat. Man förväntas göra något.

Varje gång man går fram/ringer en människa/åker hem till dem så tar det emot. Jag kan ju bli "rejected" och man stressar över att få ett resultat. Det ÄR ett jobbigt och tungt arbete! Jag tycker du är asduktig som fick in en kund!!! På första dagen! :)



Det är mentalt påfrestande. Det bästa med dem sorts jobben är att OM du presterar bra så tjänar du också bra. Men det är såhär att jobba med de flesta försäljningsjobben (som riktar sig till privatpersoner). Jag tror att du kommer att vara awesome! MEN, jag tror också att du fortfarande ska kämpa för att få ett jobb på någon djurtjosan.. :) Det som du helst vill göra.



Jag är jättestolt över dig! Du behöver inte känna dig dum för att du inte tycker att det passar dig riktigt. Det ÄR ett tungt jobb. Det är jättestressigt. Jag är SÅ stolt över dig för att du gör detta! Du är bäst helt enkelt!! :) Men se dig om lite smått efter något annat men nu har du ju i alla fall ett jobb så länge där du tjänar bra :)



Massa kramar till dig!



PS. Mamma har Skype nu, jag har addat dig till hennes kontaktlista så nu kan ni prata :)

2011-10-10 @ 10:48:28
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/
Postat av: lotta

ok... :) tack för pepptalk. ja det känns faktiskt bra. att nu tjänar jag faktiskt pengar och slipper må dåligt över att jag sitter hemma och inte gör någonting.



alltså jag har inte hoppet uppe att jag ska få något slags djurjobb. har sökt en del (de har bara onlineansökning) men eftersom jag bara är här på working holiday så har jag inga förhoppningar. just nu vill jag bara ha ett jobb där jag trivs. gärna asbra om det inte är för mycket begärt. gärna bra lön men halvbra är och också ok. hehe.



men det löser sig! jag kämpar med fundraising så länge. :)

2011-10-10 @ 11:00:05
Postat av: Lisa-Marie

Det låter bra gumman! :)

Tänk på att du i alla fall gör det för en bra "cause". Hade varit värre om du sålt dammsugare haha.. :)



Du är så bra gumman!

Massa kramar! :)

2011-10-10 @ 13:31:37
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/
Postat av: angelica

booooobies!

2011-10-10 @ 17:49:24
Postat av: mami

Bra gjort gumman, 1 sign up det är bra,,,

det kan bara bli bättre,

2011-10-10 @ 21:25:27
Postat av: Lotta

Moget angelica ...:) haha

2011-10-10 @ 23:12:05
Postat av: Daniel

Tuttlisa!

2011-10-10 @ 23:40:50
URL: http://slickakatten.blogg.se/
Postat av: Lotta

Annu mognare.. Haha. Och jag tror det ar min syster du menar. Jag ar tuttlotta!

2011-10-11 @ 03:52:56
Postat av: Lisa-Marie

Jag uppskattar inte att folk pratar om mina tuttar när inte jag är där haha.. :) Ni är sååå knasiga!! :)

2011-10-11 @ 07:33:26
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/
Postat av: Lisa-Marie

Lotta.. Var är alla nyyyya inlägg? Kollar ju hela tiden haha...



KRAAAAAAAAAAAAAM!

2011-10-11 @ 11:24:07
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/
Postat av: lotta

jag jobbar nu för tiden... :P

2011-10-11 @ 12:15:51

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0