How we do it

Igår var jag som sagt på job hunt. Delade inte ut så många CV:n och två av dem jag delade ut på så var managern inte där. Den tredje så ville de ha en full-time och jag sa att jag var intresserad för jag har ju inte ens börjat mitt andra jobb men jag sa att jag främst ville ha efter 3 pm och helger. Men men...

Men idag blev jag uppringd av en grej som jag hade sökt på internet. Det var en fundraisingorganisation (välgörenhet heter det väl). Lite såna där som finns i Sverige och står utanför och vill att du ska skriva på grejer.

Först pratade vi och han ba: Ja och så är du ledig mån-fre och du ska vara här till Januari?
- Eeh, nej. Jag är ledig efter 3 om dagarna och på helgerna. Sen åker jag hem i mitten av december.

Men jag förklarade att jag var jätteintresserad och lite ditten och datten och försökte sälja in mig själv. Och han sa att jag kunde komma förbi på intervju iaf. Och jag sa även att jag inte hade börjat mitt andra jobb och sånt. För det här jobbet har asbra lön och många timmar jämfört med mitt andra.

Men sen la vi på och ja ba: tusan! Jag glömde få en tid till intervjun. Men han avslutade typ samtalet med att ja, du kanske inte riktigt är den vi söker eftersom du ska vara här till december och inte kan jobba fulltid så jag glömde bort det. Men jag tänkte: Nej, Lotta, ta dig i kragen och ring upp!

Så jag gjorde det och fick komma kl 3 samma dag. Idag alltså. Och jag har precis kommit därifrån. Jag fick inte prata med den killen som jag hade pratat med på telefon. Och det var en gruppintervju och en tjej som skulle prata med oss. Men jag kom väl förberedd för jag hade pluggat in lite "lines" som jag kunde säga och sånt. Men det var faktiskt jättekul och vi pratade och skulle typ argumentera. Allt gick jättebra faktiskt och hon sa att om ni kan komma på torsdag så är det jättebra. 10-16.30 så är det training och coachning. Så det var det. Hon sa även att 9 av 12 från träningen börjar jobba med oss. Men de som slutar efter träningen gör det av egen vilja för att jobbet inte passar dem. Men eftersom jag vet vad jag ger mig in på så tror jag inte det är några problem.

Jag har aldrig varit så pratig i hela mitt liv. Förutom med familjen, hehe. Men jag tyckte det gick asbra. Ingenting är säkert ännu men jag tror att det kommer gå bra. Och då kommer jag säga upp caféjobbet för det funkar inte då. Jag känner mig jättetaskig men jag försöker tänka på mitt eget bästa. Så det får bli så.

På caféet så skulle jag tjäna $265 i veckan och på det här så kommer jag tjäna ca $700 (mer men jag kommer inte ihåg) i veckan. Det är baslönen. För man har 18,92 i timmen. Sen får man bonus och commission och allt liknande. Efter träningen så får man en bonus på $300 plus på nästa veckas lön.

Jag hoppas hoppas hoppas att det blir av. Det jag skulle falla på i såna fall är när jag ska åka hem... Så jag vågar inte säga upp caféjobbet innan jag vet. Även fast det känns taskigt. Men det känns jättebra. Och bra lön, och en bra sak. Jag vill helst jobba för WSPA (djurrättsorganisation) men man får inte välja och just nu har de tre st aktuella, varav den + plan och amnesty.

Iiih. Excited.

Ps. Karin har köpt AnnaLisa-bönor. Jag tycker de är gulliga.

Kommentarer
Postat av: Karin

hahahahaha. fragan ar om jag ngnsin kmr vaga prova dom. jag tankte kanske i en sallad + med fetaost.

Postat av: angelica

Det låter ju skitbra ju!

2011-10-04 @ 08:32:14
Postat av: mami

Det låter bra gumman, hoppas att det är lika bra också

Håller tummarna för dig, för jag vet att du håller tummarna för mig, kramar

2011-10-04 @ 13:44:52
Postat av: Lisa-Marie

Åh vad roligt! Hoppas att du får jobbet så kan du jobba med det, det är väl klart att det är bättre att du jobbar på ett och samma ställe än att behöva springa mellan två.. :)



Heja heja bästaste lillasyster!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2011-10-04 @ 15:31:53
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/
Postat av: Lotta

Tack :)

2011-10-04 @ 23:56:44

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0