Ibland jobbar man långt hemifrån


(Vårt hus i bakgrunden)

Har jobbat min andra dag. Fick en sign-up igen. Great. Det är det enda kravet man har den första veckan. Men det känns fortfarande inte som ett jobb för mig. De sista timmarna var outhärdliga. Jag vill verkligen tycka om det men jag tappar gnistan.

De två som jag har känt sedan intervjun slutade idag på morgonen. Det är ju inte heller en peppande sak. Dock är en rolig grej med jobbet att man träffar så himla mycket intressant folk!

En gubbe ville bjuda mig på kaffe och en annan ville paddla vill mig. Haha. Massa roliga personer. En saleskille i kostym försökte lära mig nya knep när man pitchar. Träffade flera svenska människor. Skitjobbigt att ta grejen på svenska för jag har verkligen allt inpluggat på engelska. Då blir det svårt att bara översätta allt direkt. Fick ingen följetong(tång? orkar inte kolla upp) men det är bara kul.

En annan sak är att vi behövde byta ställe på eftermiddagen för en av tjejerna som jag jobbar med hade fått ett klagomål. En kille hade ringt in efter att ha pratat med henne (eller blivit jagad av) och varit asarg för att hon var så på. Grejen är att hon är väldigt bra på sin grej för att hon är så på men jag förstår varför han blev arg. Om man nu är en sån som blir arg.

Imorgon måste jag åka buss till Glebe. Får se hur det går. Får se hur länge jag håller ut. Minst veckan ut.

See ya!

Kommentarer
Postat av: angelica

tråkigt att det inte känns bra nu när du äntligen tjänar pengar men sådär e det ibland :P

2011-10-11 @ 13:55:38
Postat av: Lisa-Marie

Stå på dig gumman! Men mår du inte bra så går hälsan först såklart! Trist att det inte känns bra!



Massa kramar till dig gums!

2011-10-11 @ 14:30:20
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0