WORKing holiday visa

Ja, jag sa ju att jag skulle arbeta. Har idag jobbat på David Jones. De hade typ en kassa från 50-talet som man behövde flippra på jättemycket. Alltså man behövde slå in en massa siffror innan man faktiskt kunde genomföra köpet. På köpet så var scannern trasig så vi behövde slå in produktkoden också. Men jag jobbade bara på jordgubbarna så det var inte många olika koder. Fast vi hade chokladdoppade jordgubbar, fikon, bananer och dadlar. Doftar asmycket choklad där. Gott. Dock har jag inte fått någon information om nästa vecka. Bossen är i Melbourne och öppnar upp ännu en Top Juice. Han kommer tillbaka på tisdag. Så vi får se. Dock har jag fått höra att jag ska jobba både imorrn 11-17 och på söndag 10-17 så det blir en 7-dagarsvecka för mig den här veckan. Och Giasmin (på min andra Toppie) säger att jag har 4 schemalagda dagar där från mån-tors och beroende på om jag ska jobba på David Jones eller inte så har jag fre och lör också men som sagt, jag kanske ska jobba på DJ. Hur som helst så blir det typ 6 dagar i veckan men som sagt WORKing holiday visa är det ju. Som jag skrev.

+ jag tycker att det är kul.
+ det är inte alltid jättemånga timmar. Allt från 6 och upp till 10. Awesome!

Men som sagt. Vi får se hur det går på David Jones. De har värsta systemet så jag måste checka in min väska och få en nummerlapp för att hämta ut den. Sick. Men men... det var väldigt busy så tiden gick fort. Men jag kan tänka mig att det kan bli lite halvboring om det inte är mycket folk. Och man får inte göra juice. Buhu.

Men efter jobbet så gick jag förbi Karin och min Toppie och kollade schemat (som jag skrev ovan) och då pratade jag med Giasmin och hon ba: "I will take care of you girls, I am very pleased with you". Och hon frågade jättemycket om de behandlade mig bra på DJ. Gullig.

Har i alla fall fått lönespec från WAYS. Mitt förra ställe. Utan bonus. Måste ringa. Men de har inte öppet på helgen så jag får vänta tills måndag. Arrgh...

Och de har bara dragit 5 % i skatt. What's up with that?


I brist på annat skoj så gjorde jag ett litet collage. Enjoy!

Kommentarer
Postat av: angelica

love collage (bilder alltså inte klubben, inte för att jag har vart på klubben men ändå).

2011-10-28 @ 11:36:13
Postat av: Lisa-Marie

Det låter väldigt invecklat det där :) Men det blir nog bra!! :) Du verkar ju sköta dig i alla fall haha...



Ja. Du får väl kika med dem om bonusen. Kan det inte vara så att den får man bara om man jobbar kvar eller något sånt?



Massa kramar! Gulligt collage :)

2011-10-28 @ 14:11:26
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/
Postat av: Lotta

Men det sa de ingenting om när jag började. De sa att så fort man har genomfört training så får man $300. Och i såna fall slösade jag 2 dagar for nothing! Och om jag inte får "bonusen" så vill jag ändå ha betalt för då jag jobbade på trainingdagarna. Men vi får se vad de säger. Jag mailade.

2011-10-28 @ 14:24:09

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0