WSPA

Som sagt så har jag då slutat på mitt jobb som fundraiser (välgörenhetsmänniska, vet inte riktigt vad jag ska kalla det). Men det betyder inte att mitt intresse för WSPA har minskat. WSPA står för The World Society for the Protection of Animals. Sjukt bra organisation enligt mig. Arbetar för att minska djurplågeri här i världen. Detta genom att lära, informera och ändra beteenden som helt enkelt inte är ok.

De har en massa kampanjer på gång i skrivande stund och alla är viktiga. Fick ofta höra på gatan: "Nä men varför ska vi hjälpa djuren när människorna har det svårt?". Jag tycker att det är jättedåligt tänkande. Varför ska man bara fokusera på en grupp? Ett fungerande samhälle måste fungera på alla nivåer. Balans kallas det. Vi kan inte prioritera bort saker helt och hållet. Jag tycker definitivt att vi ska hjälpa svältande barn i Afrika och människor i fattigdom. Men betyder det att vi ska utesluta djurplågeriet ur det hela? Det är samma sak som att säga: "Nä men varför ska vi hjälpa hemlösa, drogmissbrukare och mobboffer när det faktiskt finns folk som svälter och blir torterade i andra delar av världen?".

Jag tycker definitivt att alla delar är viktiga och det finns hjälp för alla sorters situationer, men jag tycker inte att man ska strunta i det ena för att det andra är viktigare (och det är en personlig åsikt om vad man tycker är viktigast).

Vad som faktiskt är bra med WSPA är att de har ett stort inflytande hos parter som har mycket makt. Detta för att de inte är en så pass extrem organisation att folk förpassar de som oseriösa. De har gjort jättemycket hittills men det finns jättemycket kvar att göra. Som alltid.

Hoppas att alla som läser detta tar en liten kik på hemsidan.
www.wspa.se

Och kanske... förhoppnings... om ni vill... vilket jag hoppas att ni vill... hjälper till på något sätt.

Klicka på "Hur du kan hjälpa till" så är saken biff!

Själv tänker jag bli månadsgivare. Vad tänker du?

Ps. Jag hatar ingen, jag är inte arg och jag förstår alla parter. Men jag vill gärna uppmana till att göra någonting som är bra. I min mening. Förhoppningsvis i din också.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Som den fattiga student jag är får det nog räcka med de 100 jag ger unicef i månaden, men när jag börjar jobba, då.

2011-10-15 @ 07:08:11
Postat av: Lotta

Oh that's great! High five i could see That you were a good person when i saw you Coming down the street!. Haha det är så vi ska göra om vi fundraisar och någon säger att de redan ger till andra organisationer. XP men det är bra. Kämpa på!

2011-10-15 @ 07:48:02
Postat av: Lisa-Marie

:) Vi ger redan till Rädda Barnen, Naturskyddsföreningen och SOS-barnbyar samt WWF.. Är det tillräckligt??



KRAM :)

2011-10-15 @ 13:00:27
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/
Postat av: Lotta

Nä inte nog! Ge mer! Hehe skoja ;)

2011-10-15 @ 13:06:28
Postat av: angeli a

Nu börjsr jag bli trött på att aldrig få ha ett namn :(

2011-10-15 @ 19:11:54
Postat av: Vi ger postkomiljonären, räcker det?

Se ovan

2011-10-15 @ 23:21:21
Postat av: Lotta

Haha postkodmiljonären xD gör dom samvetet säger! Muha



Angelica: men det är ol. Jag vet ändå alltid att det är du ;)

2011-10-16 @ 00:26:27

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0