Jeez!

Har idag sprungit runt i staden och sökt jobb. Började med att jag gick fel. Sen gick jag fel igen. Sen så kom jag fram. Men det visade sig att jag hade tänkt helt fel. Igen. Gå hela vägen tillbaka bara för att få reda på att Sydney Aquarium och Wildlife World inte tar emot CV på plats utan har onlineansökning. Great! Spontanlämnade in ett CV på Dymocks Bookshop, asstort! Sen traskade jag vidare och de flesta ville inte ens ha CV. Sen tänkte jag höra med Karin om hon ville äta lunch men bestämde mig att gå in på ett café som ett sista ställe innan. Velade jättelänge eftersom det såg ut som att de hade mycket att göra men jag bestämde mig för att chansa.

Fick prata med the manager som var jättetrevlig och på hugget. Han läste mitt CV och sa att jag hade en bra presentation och att han ville se vad jag gick för. Så måndag 7.30, sharp. Klädd i helsvart och beredd på effektivitet så ska jag infinna mig för provjobb. Shiet.. Är typ nervös redan. Jag vet att jag kan vara asbra där men det gäller bara att visa det. Sen ska jag typ jobba i 3h, ev mer (då är det ett gott tecken enligt honom) och sen ska vi sätta oss ned att prata.

Värsta tur man kan ha. Det var mitt andra CV jag lämnade ut. Nu ska jag visa vad jag går för. Rock on!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Grattis :) tror på dig. Tänk på att du ska hå betalt bara :p moha. Själv får jag typ bajslön igen, men det är bara roligt...

2011-09-23 @ 05:34:57
Postat av: angelica

Kom igen lotts! I believe in you! You can do it! Håller en tumme för dig ;)

2011-09-23 @ 07:23:37
Postat av: lotta

tack båda två:) men nästa lön borde väl bli bra för dig gubbi? :)

2011-09-23 @ 07:51:38
Postat av: Mami

Lycka till gumman, det fixar du

2011-09-23 @ 10:25:21
Postat av: Birgitta

Hej Lotta! Jättekul med jobbet,Lycka till! Det går nog bra ska du se. jag börjar också jobba den 3okt.Sköt om er och ha det bra!Kramar !!!

2011-09-23 @ 14:01:49
Postat av: Daniel

Nästa lön blir väl hyfsad, får jag hoppas :P men det är så tråkigt å inte kunna spara något :/

2011-09-23 @ 14:18:14
URL: http://slickakatten.blogg.se/
Postat av: lotta

Birgitta: Lycka till du med! och tack :)

Daniel: äh. spara är trist. eller inte. men vi hade ju mysigt på semestern iaf. det var antingen pengar eller semester, pengar vs semester.... :D

2011-09-23 @ 14:31:15
Postat av: Lisa-Marie

Bra där gumman!!

Det kommer gå asbra tror jag :)



Massa kramar från Storasyster!

2011-09-23 @ 16:08:38
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/
Postat av: Julia

Yeeeey!!! Grattis!! :) :)

2011-09-23 @ 17:35:02
Postat av: Alina

Yes, you can do it!! :D

2011-09-23 @ 17:54:48
URL: http://lifebyalina.blogg.se/

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0