Me mates.

Jamen, schenare. Har idag provjobbat. Fick jobba i 3 h.

Seriöst det stressigaste jobb jag har varit med om. Ever. Plus att jag var ny och tränades upp. Scheisse säger jag bara. Och tjejen jag jobbade med sa att det var en lugn dag. Yeah right. Haha. Ok. From the top.

Gick dit, de hade redan öppnat. Fick prata lite, ett förkläde och en introduktion. Asmycket att lära sig men kul. Jag hade två tjejer till som jobbade med samma som jag. Tror inte att den ena gillade mig för jag hörde typ aldrig vad hon sa och hon typ suckade när jag var tvungen att fråga flera gånger. Den andra tjejen var jättetrevlig och förklarade att den äldre kvinnan som ägde stället var grek och sträng, men att hon var en genuin och trevlig människa men det var bara så hon förde sig med folk. Och hon var så. Tror nog att hon bara har en standard för hur man ska vara. Hoppas jag uppfyller den.

Men de flesta var jättegulliga och jag fick en asgod cappuccino och lite banana bread. Hehe. Men satan i gatan, mycket att tänka på. Det kändes som att det gick bra och han skulle höra av sig imorgon eftermiddag om det blev något. Managern sa att jag var terrific (om man exkluderar att jag är världens klant och hade ner ett helt "knippe" med tallrikar och en gick sönder) men man vet aldrig.

Men om jag får jobbet är jag jättetacksam och det skulle vara jättebra. Sen tror jag också att det blir mindre stressigt när man faktiskt kan allting och vet var saker fylls på och placeras och sånt shit. Om jag inte får det så är det ödet och då kommer jag försöka hitta ett lite mindre stressigt jobb. Men vi får se. Det är kul med stress. Hehe. Ska maila valbåtarna och fråga om de söker personal (awesome!). Har också sökt jobb på en likadan som Karin jobbar på (glass) men som ligger bredvid Chinatown. Men de ville helst ha någon som kunde jobba längre, men jag förklarade hur asbra jag var och om han behöver någon som kan lära sig snabbt och jobbar som en häst så kan han ringa.

För övrigt så traskade vi runt och drack lite kaffe på ett mysigt fik bredvid Royal Botanic Garden.




Kommentarer
Postat av: mami

Då fortsätter vi att hålla tummarna för dig gumman- Och att du får något jobb som du trivs med, helst med djur kanske. Men att jobba med valar, jaa det verkar ju kul. Må så gott, var rädd om dig, kram

2011-09-26 @ 09:09:57
Postat av: Lisa-Marie

Jag håller alla tummar jag har.. :)

han kan få ringa mig om han behöver rekommendationer haha..



det är jättestressigt att jobba som servitris, jobbigt som sjutton! Men roligt samtidigt!



Massa kramar från din trasiga syster!



PS. Klart vi sparar ena stolen, ni får den gratis. Men ni får den "utan" rygg. Alltså korset är borta. Hoppas det är ok!

2011-09-26 @ 09:27:16
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/
Postat av: angelica

åh det sticker i hela min kropp när jag ser dina bilder, jag vill också! men nej, jag har prov ikväll, det e ju mycket roligare!

2011-09-26 @ 09:52:31
Postat av: Alina

åh Sydney... hmm

2011-09-26 @ 12:30:42
URL: http://lifebyalina.blogg.se/
Postat av: lotta

hehe tack. jorå det blir bra. vadå helst med djur mamma? får jag inte bestämma själv. närå :D allt blir vad man gör det till. skulle vara ASKUL att få jobb på en valbåt. sydney aquarium, wildlife world och taronga zoo har jag lite tappat hoppet till. har sökt online men det känns inte aktuellt. om de tar in säsongsanställda så är det ju över hela sommaren. dvs till februari så jag får se andra möjligheter.



iih. ja det är fabulöst här :D

2011-09-26 @ 13:54:07
Postat av: lotta

ps. tack jättemycket syster :D

2011-09-26 @ 13:54:51
Postat av: mikaela

Angelica jag kännde exakt samma som du!! ÅÅÅ vill bara tillbaka!! håller tummarna för dig lotten :D

2011-09-26 @ 16:20:50
Postat av: Pappa

Har dom inga glassbilar du kan köra???!!

2011-09-26 @ 23:28:17
Postat av: lotta

haha pappa. jag har bara sett stora glassbilar så det funkar nog inte. har dock sökt som en redbull-leverantör. du vet med den där burken på baksidan av bilen ? ;)

2011-09-27 @ 00:45:10
Postat av: Julia

Go Lotta go!!! :)



2011-09-27 @ 08:31:48

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0