No pics today

Gick med beslutsamma steg till caféet för att säga att han minsann inte ringde igår och för att ge mina kontouppgifter så att jag fick betalt för mitt provjobb ändå.

Möttes av stora leenden och en manager som säger: "Ok, Charlotte, I did not forget your number, I misplaced your number, and I knew you would come in. You got the job."

Trodde verkligen inte det när jag kom dit men blev asglad. Det negativa är att jag får inte börja förrän om nästan 2 veckor. Inte nu på måndag men nästa måndag. Och då är 10-15, mån-fre. 25 h i veckan. Det räcker till hyran och lite till. Men mycket vill ha mer. Så jag ska söka kvälls- och helgjobb så får vi se hur det går. För grejen är att nu vill vi gärna jobba järnet för att kanske ha en liten minisemester på slutet. Och om jag får 40 dollar över per vecka. Det blir 160 dollar per månad och det är ingenting med tanke på att det är andra utgifter också. Så därför fortsätter vi båda leta. Karin ska provjobba på en juicebar på fredag och vi ska försöka fixa in mig där också, kvällar och helger. Det vore asbra. Ska söka på bion också. Förresten så tror jag att det är galapremiär för Real Steel här ikväll på George street, för det var värsta röda mattan. Vi kanske går dit. För Hugh Jackman har huvudrollen och om han kommer skulle det vara ascoolt.

Skitnöjd att jag fick jobbet iaf eftersom de tydligen hade haft flera trainees. Awesome. Uppåtpuff efter Aquaria-dramat.

Bild från caféet

Kommentarer
Postat av: angelica

yey, you're awesome :)))

2011-09-28 @ 07:18:54
Postat av: Alina

yay, grattis!! som angelica sa också! :D

kolla barer! de brukar ha bra med helg- och kvällsjobb, och de lär upp helt nya inom branschen bra. dessutom, om du går till ngn som har käk också så brukar de bjuda dig på mat! det ger ytterligare en kostnad mindre. testa bavarian café t.ex.! kände en som fick jobb där direkt. finns vid bl.a. Bondi beach och någonstans nere vid hamnen runt the opera house! :)

2011-09-28 @ 12:08:05
URL: http://lifebyalina.blogg.se/
Postat av: mami

Grattis min gumma,jag visste att de inte kunde motstå "Öhman glimten i ögat" hi,hi( jag vet jag är knäpp) släng dig framför Hugh Jackman o säg att my mom vill ha autograf,,,,,,,snälla o gärna en avklädd bild till, då skulle jag bli asglad, snälla,kram, kram

2011-09-28 @ 12:20:39
Postat av: lotta

tack :D



ska checka! men man behöver gå en RSA-kurs för att få jobba med alkohol och den kostar 140 dollar så vi försöker hitta saker utan alkohol. meeen... bavarian café kan vi kolla in :)



haha... vi gick aldrig dit men annars skulle jag lätt ha gjort det.. gullmamma.

2011-09-28 @ 13:49:47
Postat av: Julia

Åh grattis!!!!!!!!! :) :) :) :) :)



Du måste lära dig göra sånna där fina kaffe latte och sen lära mig!!! :)



2011-09-28 @ 17:29:02
Postat av: Snyggingen

Grattiissss!¡!¡ Skitkul att du fick har alltid trott på dig.. Börjar kännas av att du har varit borta ett tag nu, men de verkar som du har de bra där nere! Hörs!!!!

2011-09-28 @ 21:17:57
URL: http://sempersnyggingen.blogg.se/
Postat av: lotta

haha vi får se. i början kommer jag nog plocka mest disk och dela ut beställda kaffe, hålla rent osv :)



sempersnyggingen? haha. ja, det börjar kännas av för mig också :)

2011-09-29 @ 01:48:53
Postat av: Lisa-Marie

Du är awesome!! :) Visste väl att det skulle gå vägen!!



Jag tänkte att du kunde slänga dig framför Hugh och säga att din syster vill ha honom i julklapp.. Eller?



Kram kram!!!

2011-09-29 @ 10:47:45
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0