Städdag

Haha, för det första: igår. Helt sjukt. Karin hade varit och jobbat och jag hade läst min bok i sträck i 4 h som var jättesorglig och jag låg och grät här. Den boken köpte jag typ för 5 kr på en second hand i Bollnäs. Tänkte att den kunde vara lite bra. Ingen speciell sådär. Sen kom Karin hem, vi åt tortillas till middag och skulle kolla på film. Hittade några billiga filmer i en låda här i lägenheten. Ni vet såna där i mjukplastfodral. Hittade två som såg ok ut. Bad Karin välja, hon valde och vi startade filmen. Introt lät ganska likt något som jag läst i min bok, och jag ba (till Karin): "Ha, den handlar typ om samma sak som min bok." Introt fortsätter och hon ba: "I'm a designer baby". Och sen ropar nån på Kate. Wtf. Det är ju min bok! Jag var i chocktillstånd hela filmen. Helt random bok som jag köpte i Bollnäs. Det fanns kanske 7-6 filmer i lådan i lägenheten vi flyttar in i och vi väljer just den. Jag tyckte det var helt sjukt. Bra film iaf. Men inte helt enligt boken. (Kom på nu att jag kanske inte behöver beskriva att filmen var i mjukplastfodral när jag ändå tänkte lägga in en bild, men det är bara kul)


Och för det andra: idag. Vi har städat och fixat, sopat, dammsugit, skurat, dammat, slipat, sågat. Nej. De två sista var lite överdrivna. Men vi har varit duktiga iaf. Sen skulle tvätten in. Hör att Karin håller på i badrummet. Sen kommer hon ut med en hel famn av kläder och säger: "För det första, så la jag in kläderna i tvättmaskinen, hällde i tvättmedel och startade. Bara för att inse att det var torktumlaren och tvättmedlet började sippra ut ur ventilerna. Sen. När jag öppnar den riktigt tvättmaskinen så luktar det typ avlopp och en hel hög gammal tvätt har legat där och ruttnat. Nu har jag slängt in en handduk som ska tvättas separat så det ska blir rent." Började asgarva åt att hon tog fel. Lite snuskigt med kläderna men de ligger nu på tvättstället på ballen (balkongen). Great.

Har dragit upp båda rullgardinerna denna molniga dag.


Peace.

Kommentarer
Postat av: angelica

Tänkte kommentera filmen men nu skiter jag i det och säger: haha älskar att du ändrat texten här på kommemtarssidan. E på vägtill jobbet nu, gick upp tio i sex, inte kul en lördag :(

2011-09-24 @ 07:09:43
Postat av: lotta

haha, du kunde ju ha kommenterat båda om du ville. :P och ja, jag gillar det också!

2011-09-24 @ 07:24:25
Postat av: Lisa-Marie

Visst är filmen bra! Åh vad man grinar till den :) Vad läskigt att det blev ett sånt sammanträffande haha.. Ibland händer det! Men filmen heter faktiskt Allt för min syster på svenska också haha.. :)



Massa kramar till bästa systern i världen!!!

2011-09-24 @ 11:27:41
URL: http://babyinbaking.wordpress.com/

Kommentera mitt finfina inlägg här:

Och vad heter damen eller herrn?:
Kom ihåg mig?

En liten kontaktmail kanske?: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Varsågod och skriv:

Trackback
RSS 2.0